החל ממחר (ו') יחל לפעול נתיב תחבורה ציבורית (נת״צ) דו-סטרי חדש ברחוב ויצמן בכפר סבא. לדברי משרד התחבורה, הנתיב צפוי לשפר משמעותית את התחבורה הציבורית ברחוב הראשי של העיר והוא כולל שביל אופניים ייעודי. הוא נפתח כחלק מקידום הרשת המטרופולינית "מהיר לעיר", ויפעל לאורך כשני קילומטרים בין צומת 55/40 ועד רחוב העמק. עוד אומרים במשרד התחבורה כי למרוצת סלילת הנתיב יישמרו חניות וגישה לעסקים המקומיים.
1 צפייה בגלריה
(לביא תצלומי אוויר)
בתוואי הרחוב המשודרג הוצבו 17 תחנות אוטובוס חדשות ומוצללות הכוללות מידע על זמני ההגעה של האוטובוסים ועמדות טעינת סלולר. במשרד אומרים כי במהלך פיתוח האזור ניתן דגש גם על קידום המרחב העירוני הכולל חידוש תשתיות, הוספת תאורת רחוב ופיתוח נופי. בנוסף, בוצע חודשה מערכת הניקוז למניעת הצפות ברחוב.
"יש רק דרך אחת לצאת מהפקקים, והיא מעבר לתחבורה ציבורית אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב. ״אנו פועלים בדרכים רבות לשיפור השירות בתחבורה ציבורית. אחת מהן היא הקצאת נתיבים בלעדיים לאוטובוסים, במטרה להכפיל את מספר הקילומטרים של נתיבי העדפה קיימים עד 2027". מנכ"לית חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן, הוסיפה כי הנתיב הוא חלק מחזון מקיף לשיפור התנאים לכל משתמשי הדרך ונוסעי התחבורה הציבורית בפרט.