בקצרה:
  • הסינית BYD מרחיבה את ההיצע עם מיני חשמלית
  • בקטגוריה שעדיין כמעט ולא קיימת, במחיר זול
  • דומה בגודלה ליונדאי i10
1 צפייה בגלריה
BYD אטו 3
BYD אטו 3
BYD אטו 3 - רק הגיעה והפכה מיד ללהיט
(צילום: אודי דווידוביץ')
בעוד פחות משבועיים - ב-18 באפריל, תערוכת הרכב של שנגחאי - תציג BYD מכונית מיני חשמלית חדשה. בשלב זה אין עדיין פרטים רשמיים שכן יצרניות סיניות (עדיין) לא נוקטות בפורמט הקדימונים של הקולגות במערב, אך הרשת כבר עמוסה במידע שמגיע מהתקשורת הסינית המקורבת. והוא מעניין.
עם בסיס גלגלים של 250 ס"מ, אורך של 370 ס"מ, רוחב של 171.5 ס"מ וגובה של 154 ס"מ היא דומה ליונדאי I10. אבל החדשה היותר מסעירה היא תג המחיר שצפוי להיות מוצמד לה. לפי הדיווחים, מחיר הדגם החדש - שייקרא סיגל (Seagull, שחף) בסין - יהיה כרבע ממחירה של טסלה מודל 3 חדשה שמחירה בישראל מתחיל כיום בגרסה הבסיסית ב-205 אלף שקלים.
על פי הדיווחים, החשמלית הקטנה נשענת על הבסיס המכני (פלטפורמת e-Platforn 3.0) המשרת גם את דגם הפנאי הקומפקטי אטו 3, הנמכר אצלנו בהצלחה רבה. מבחינת מערכות הנעה אין אחידות בדיווחים. כן מעריכים שתהיה מערכת הנעה בסיסית עם סוללת 25-30 קוט"ש, מנוע חשמלי בהספק 75 כ"ס וטווח נסיעה של 250-305 ק"מ. לצדה תהיה גרסה עם סוללת 38 קוט"ש, מנוע חשמלי בהספק 102 כ"ס וטווח נסיעה של 405 ק"מ.
הסוללה הקטנה יותר היא מסוג שנחשב חדשני בכלי רכב - סודיום-יון, בה תרכובת סודיום מחליפה את תרכובת הליתיום ומאפשרת ייצור בעלות זולה יחסית. הסוללה הבכירה יותר היא מסוג LFP המתקדמת יותר. למיני החדשה חמש דלתות, אך ארבעה מקומות ישיבה בלבד.
מה אנחנו חושבים: המידע כרגע מצומצם בהיקפו, אך הרעיון מאוד קוסם לנו. הגיע הזמן שלצי הרכב החשמלי תצטרף גם מיני לשימוש עירוני בעיקרו, במחיר נגיש ופוטנציאל להפחית את זיהום האוויר בקרבת בני אדם. אם אכן המכונית תגיע ארצה ותעלה פחות מ-100 אלף שקלים, היא עשויה להפוך ללהיט אמיתי.