בקצרה:
  • מזראטי מציגה גראן טוריסמו חדשה, אחרי 15 שנים
  • תציע בחירה בין דגם עם הנעה חשמלית לגרסת בנזין
  • חשיפה רשמית? רק בשנה הבאה
סיבוב דאווין: מזראטי פרסמה תמונות של מנכ"ל קונצרן סטלנטיס, קרלוס טאווארס, נוהג באב-טיפוס של הגראן טוריסמו החדשה, כשנה לפני הצגתה הרשמית. מהלך יח"צ והבעת אמון במותג שעתידו בקונצרן הצרפתי-אמריקאי-איטלקי אינו מובטח.
הדור הבא יחזיר את השם המפורסם לאולם התצוגה של מזראטי, ממנו נעדרה מאז הפסקת ייצור הגראן טוריסמו הקודמת בסוף 2019. ומבחינה עיצובית הוא שומר על דמיון ניכר למכונית המוחלפת, כולל חרטום קלאסי ארוך, יחידות תאורה צרות וכמובן סבכה ענקית עם סמל הקלשון.
מכת ברק: הדגם החדש יהיה גם חשמלי ראשון למותג שיכונה גם בשם נפרד - פולגורה (Folgore, מכת ברק באיטלקית), שם שמזראטי תצמיד מעתה לכל הגרסאות החשמליות. היצרנית לא מפרסמת נתונים טכניים, אבל לפי הערכות, מערכת ההנעה תכלול שלושה מנועים חשמליים, אחד מלפנים ושניים מאחור. התפוקה המשולבת תעמוד על כ-1,200 כ"ס, הזינוק ל-100 קמ"ש יסתיים תוך פחות משלוש שניות והמהירות המרבית תגיע לכ-300 קמ"ש.
לצד מערכת ההנעה נקייה מזיהום, מזראטי צפויה גם להציע מנועי בנזין, ככל הנראה V6 כפול-מגדשים חדש המכונה נטונו (Nettuno - נפטון) עם צמד מצתים וצמד מזרקים לכל צילינדר, היישר מה-MC20.
מה אנחנו חושבים: מזראטי סובלת כבר שנים רבות מהיצע דגמים מיושן, ולא משקיעה מספיק בפיתוח דגמים עתידיים. בהתאם, הפער בינה ליצרניות מתחרות רק גדל. נזכיר כי עוד ב-2019 הצהירה כי תציג קופה חשמלית כמחליפה לגראן טוריסמו, שאמורה הייתה להגיע לאולמות תצוגה ב-2020. זה לא קרה, ויקרה רק (יש לקוות) שלוש שנים מאוחר מהמתוכנן.
אז כן, גראן טוריסמו חדשה יכולה לשפר מעט את מצבה של היצרנית, אבל כדי לשרוד בשנים הבאות ולהצדיק את המשך חייה בקונצרן סטלנטיס המאוד ענייני, לצד משולש דגמי היוקרה הכולל גם את אלפא רומיאו (ואולי לנצ'יה) מהצד האיטלקי ו-DS מהצרפתי, תדרש מזראטי להרבה יותר.