תעשיית הרכב הסינית ממשיכה לדהור, וספק אם ניתן לבלום או אף להאט את השתלטותה המהירה. ולצד הערכות כי כבר השנה ישווקו במדינה עם מספר התושבים העצום כ-6 מיליון כלי רכב חשמליים, גם בתחום האוטונומי היא רושמת התקדמות מואצת.
1 צפייה בגלריה
ביג דאטה ורכב
ביג דאטה ורכב
(צילום: shutterstock)
לא רבים במערב שמעו על ענקית הטכנולוגיה באידו, המשווקת מכוניות חשמליות תחת מותג ג'ידו (Jidu). אבל שווה בהחלט להתייחס ברצינות להבטחותיה כי מערכות הנהיגה האוטונומיות שלה מקדימות אפילו את מובילת התעשייה ופורצת הדרך, טסלה האמריקאית. כך מדווח האוטומוטיב ניוז.
כבר לפני כארבע שנים דיווחנו על התקדמות החברה הסינית, שעסקה בפיתוח פלטפורמות לרכב אוטונומי וחתמה לכן על שיתוף פעולה עם מובילאיי. זאת במטרה להניח יד על מערכת החישה שפיתחה החברה הישראלית, אשר מאפשרת לנהל את מערכות הרכב בהתאם למצב התנועה. הרעיון המקורי של הסינים היה לייצר מכוניות חשמליות באופן עצמאי, אך מהר מאוד החלו שיתופי פעולה עם ב.מ.וו (שהסתיימו במהרה), ואחר כך וולוו ובעלת הבית שלה ג'ילי, עמה יצרה את המותג ג'ידו.
לפני מספר שבועות חשפה באידו אב טיפוס לדגם ראשון ו"רובוטי" של מותג הרכב הצעיר, אשר צפוי לעלות לכביש ציבורי בסין כבר בשנה הבאה. בבאידו טוענים כי הוא יהיה זהה עד כדי 90% לאב הטיפוס. ולכן כדאי לדעת כי את הדגם ניתן להפעיל באופן כמעט מלא באמצעות פקודות קוליות, אבל לא רק. הוא כולל גם יכולת נהיגה אוטונומית רמה 4, שפירושה - ללא צורך בנהג מאחורי ההגה. זאת בעזרת שתי מערכות זיהוי לידאר ו-12 מצלמות שונות מסביב למרכב הרכב. דגם נוסף של החברה צפוי שנה אחת מאוחר יותר.
בכך מעריכים הסינים כי יקדימו את כל מפתחות הרכב האוטונומי בתעשייה, ויהיו ראשונים להציע נהיגה אוטונומית ברמה כה גבוהה. נכון לרגע זה לא נעשה שימוש ביכולות אוטונומיות מוטוריות מעבר לרמה 2.5 ("ידיים על ההגה") למעט ניסויים ונסיעה בתוואי ייעודי.