בקצרה:
  • חטיבת היוקרה של סיטרואן חושפת קונספט חשמלי
  • ל-DS הכוחנית יהיו 815 כ"ס והנעה כפולה
  • ייצור סדרתי? לא צפוי בינתיים
מפורמולה E לכביש הציבורי: מי שהוקמה על-ידי סיטרואן והוגדרה כחטיבת היוקרה של קונצרן סטלנטיס (יחד עם אלפא רומיאו ולנצ'יה), קיבלה עשור של תמיכה פיננסית כדי להוכיח שהיא ראויה להמשיך, מפתיעה שוב. כאחת המתחרות הבולטות בסבב הפורמולה E, עם שני תארי אליפות עד כה, חושפת כעת את ה-E-TENSE, למעשה גרסה משודרגת לאב-טיפוס שהציגה לפני כמעט שש שנים בז'נבה, עם מערכת הנעה חשמלית משודרגת שפותחה על בסיס ידע וניסיון שצברה על המסלול.
מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים - קדמי עם 340 כ"ס, אחורי עם 475 כ"ס - כל אחד מחובר לגלגלים הסמוכים אליו. ההספק המשולב עומד על 815 כ"ס, יותר מכפליים ממכונית התצוגה הקודמת. DS מבטיחה לפרסם נתוני האצה ומהירות מרבית לאחר ניסויי נהיגה על-ידי צמד נהגי המירוץ של הקבוצה - ז'אן אריק ורנה, ואנטוניו פליקס דה קוסטה.
מה עוד צריך לדעת עליה: כבסיס משמשת שלדת קרבון קלילה, עם חלוקת משקל אופטימלית בדומה למכוניות עם מנוע מרכזי, הודות לצברים מאחורי מושב הנהג והנוסע. המצברים פותחו בשיתוף Total Energies עם טכנולוגיה כימית חדשנית ומערכת קירור משופרת, ומבטיחים עמידות גבוהה לאורך זמן בעומסי פריקה וטעינה קיצוניים. לפי היצרנית, המערכת הרגנרטיבית חזקה מספיק כדי לשמש תחליף מלא למערכת בלימה, המותקנת רק כאבטחה למקרה של כשל.
מה אנחנו חושבים: במסגרת תכניות הייעול של קונצרן סטלנטיס, משולש היוקרה הצרפתי-איטלקי בו DS לוקחת חלק, יתחיל להזרים דגמים חדשים לשוק כבר בעוד שנתיים. הבסיס יהיה דומה עד זהה, ויש להניח שאת ההובלה הטכנולוגית בטריו תיקח לעצמה DS שלפחות בינתיים, נראית כבעלת הסיכויים הרבים ביותר לשרוד. ובאופן טבעי, תהיה חייבת לשם כך לנתק עצמה מתדמית של גרסת עיצוב לדגמים רגילים של פיז'ו וסיטרואן ממנה היא סובלת כעת. ומה שחסר לה היא ספינת דגל טכנולוגית, יורשת לכמה וכמה דגמי עבר מבית סיטרואן. למשל SM אקזוטית, או אפילו ה-DS המקורית.
והקונספט שחשפה יכול להתאים לכך. מכונית שיכולה לתרום לתדמית יותר מכל סלוגן או פרסומת מתוחכמת. ממש כפי שהייתה ה-NSX עבור הונדה, או ה-R8 עבור אודי. ולכן אנחנו מקווים ש-DS תחליט בסופו של יום בכל זאת להביא - באופן כזה או אחר - את הקונספט הזה לייצור סדרתי. זה יכול להיות מאוד מעניין.