בקצרה:
  • מאזדה 2 החדשה תהיה באירופה טויוטה יאריס היברידית
  • במקום לפתח דגם חדש, וכדי להמנע מקנסות זיהום
  • אצלנו? ה-2 הוותיקה של מאזדה לא תוחלף
גלגל הצלה: טויוטה, ענקית הרכב היפנית, נחלצת לסייע ליצרנית רכב קטנה נוספת מארץ השמש העולה. ואחרי שסיפקה לאולמות התצוגה של סוזוקי באירופה ראב4 PHEV תחת השם אקרוס, וקורולה סטיישן תחת השם סווייס, היא מתחילה לייצר עבור מאזדה את ה-2 לצורך שיווק באירופה, כשבעצם מדובר ביאריס היברידית. מטרת טויוטה היא לאפשר ליצרנית הקטנה, עימה יש לה שיתוף פעולה ארוך שנים לרבות פס יצור משותף בהאנטסוויל, אלבמה, להימנע מקנסות זיהום אוויר באירופה. מאזדה אגב מציינת כי הסופר-מיני ההיברידית תמשיך להיות משווקת לצד ה-2 הנוכחית.
מה שונה בה: לא יותר מהסמל מלפנים, מאחור, על גלגל ההגה ובעוד פינות אסטרטגיות שם יצויין "מאזדה 2". פרט לכך היא זהה לחלוטין ליאריס ההיברידית, לרבות לוגו זהה המציין את סוג יחידת ההנעה וזו לא בחירה רעה כל כך, אגב. הדור הרביעי של היאריס נחשב לאחד מהמוצלחים בשושלת הסופר-מיני היפנית, שזכה בתארים יוצאי דופן כמו מכונית השנה באירופה או המכונית הבטוחה ביותר בקטגוריית סופר-מיני של ארגון הבטיחות EuroNCAP.
היא משלבת מנוע בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (92 כ"ס) עם מנוע חשמלי (79 כ"ס) ותפוקה משולבת של 116 כ"ס, הנעה קדמית ותיבת הילוכים רציפה. בהשוואה ל-2 הוותיקה המשווקת באירופה (1.5 ליטר בנזין, 90 כ"ס, שישה הילוכים אוטומטית) היא מאפשרת לא רק ביצועים טובים יותר (זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.7 שניות, 2.4 שניות פחות), אלא בעיקר צריכת דלק משופרת משמעותית (25 ק"מ לליטר לעומת 18.5 ק"מ לליטר) ופליטת מזהמים נמוכה יותר (92 גרם CO2 לק"מ לעומת 122).
מה אנחנו חושבים: מאזדה סובלת כיום מהיצע דגמים לא צעיר וכיצרנית קטנה עם משאבים מוגבלים מאי פעם, התמודדות מול ענקיות התעשייה תהיה קשה עד בלתי אפשרית. גלגל ההצלה שלה מטויוטה יסייע לה אומנם בטווח הקצר ביבשת אירופה, אבל כדי לשרוד היא תיאלץ לבצע מהלכים משמעותיים הרבה יותר.