בקצרה:
  • דור שני לרכב הפנאי של מרצדס יוצג בקרוב
  • יחידות ההנעה: בנזין, דיזל או היברידי-נטען
  • הבסיס יהיה C קלאס, שיווק מקומי בסוף השנה
טייק 2: זהו דור שני ל-GLC, כיום הדגם הוותיק בקטגוריה שמסיים ניסויי נהיגה אחרונים בתנאי חורף, בצפון שוודיה. כבסיס תשמש גם עתה פלטפורמת ה-GLC היוצא, עם מידות שצמחו במעט (1.5+ ס"מ לבסיס הגלגלים, 6+ ס"מ לאורך הכללי).
היצע המנועים יהיה דומה ל-GLC היוצא, עם ארבעה צילינדרים טורבו-בנזין או טורבו-דיזל, בשני המקרים עם מערכת היברידית קלה (48V) להפחתת פליטת המזהמים. יוצעו גם גרסאות היברידיות-נטענות על בסיס מנועים אלה, עם סוללת 25.4 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-100 ק"מ. כל המנועים מחוברים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה.
מה עוד צריך לדעת: כבעבר, ניתן יהיה לבחור בין קפיצי סליל עם בולמי זעזועים אדפטיביים, או מיתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה. כמו ב-C קלאס, גם כאן תהיה אופציה להיגוי אחורי אקטיבי (בזווית הפניה של עד 4.5 מעלות) המשפר את כושר התמרון והיציבות הכיוונית.
למרות מדבקות ההסוואה של אב הטיפוס, ניכר כי השינוי העיצוב מינימלי. תא הנוסעים יישר קו עם ה-C קלאס, לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ענק ("11.9). מערכות הבטיחות יהיו מתקדמות מבעבר, בדומה לאלה שהוצגו ב-C קלאס, כולל בקרת שיוט אדפטיבית משופרת המסתייעת במצלמות היקפיות ששומרת את הרכב במרכז הנתיב גם במהירויות עירוניות, והרחבת יכולת זיהוי תמרורים (עצור ורמזור אדום). כאופציה יוצעו יחידות תאורה קדמיות עם יותר ממיליון פיקסלים ליחידה ואלומת אור מדויקת פי 100 מיחידות תאורת לד רגילות - כך מרצדס.
מה אנחנו חושבים: ה-GLC הוותיק, שהיה בעת השקתו מהבולטים בקטגוריה, מתקשה כבר מול מתחרים מודרניים שהתעדכנו מאז. וכפי שעולה מהמידע הראשוני, הדגם החדש מביא עימו שיפור מערכות שללא ספק יסייע לו במלחמה קשה מאי פעם.