בקצרה:
  • יונדאי וקיה חושפות רכב חשמלי עם מקום ל-7
  • ימוקמו מעל יונדאי איוניק 5 וקיה EV6
  • צפויים להגיע אלינו בעוד למעלה משנתיים
5 צפייה בגלריה
 יונדאי איוניק 7
 יונדאי איוניק 7
יונדאי איוניק 7
החברות האחיות קיה-יונדאי הציגו במקביל דגמי קונספט חשמליים בתערוכת לוס אנג'לס והפעם - רכבי פנאי גדולים עם מקום לשבעה נוסעים שימוקמו מעל איוניק 5 ו-EV6 של שתי החברות. הראשון שבהם מהית יונדאי ועלה על כביש ישראלי, השני צפוי להגיע רק ב-2022. בשני המקרים מדובר בקטגוריה חשמלית שנמצאת עדיין בחיתוליה ובהתאם, הדגמים צפויים להגיע לייצור לא לפני 2023. מקיה ישראל נמסר כי שיווק מקומי ייפתח רק לקראת 2024, אצל יבואנית יונדאי לא יודעים למסור פרטים.
באופן רשמי, יונדאי עדיין לא מצרפת לשם הדגם את תת המותג החשמלי "איוניק", ומסתפקת בספרה 7 בלבד, אך הסיכוי שהוא יגיע לא תחת משפחת איוניק החשמלית אפסי. גם ה-7 מבוסס על פלטפורמת E-GMP שמעניקה בסיס לאיוניק 5 המוכר, ובכך מותירה את "איוניק 6" לגרסת כמו-קופה מסוגננת ל-5 שצפויה לראות אור בקרוב. קיה לעומת זאת מדלגת על 7 ו-8 מה-EV6 שחשפה, ועשויה בכך להפתיע עם דגם שונה.
מראה היונדאי מזכיר את זה של יונדאי סטאריה החדש, מחליפו של ה-i800, עם סבכה רחבה מאוד ופס led שנמתח לרוחב החזית. גם מאחור יש מאפיינים דומים, בין היתר יחידות תאורת Led "מפוקסלות". לעומת החזית בעלת הקימורים ביונדאי, זו של קיה עמוסה זוויות חדות, עם שמשה קדמית זקופה ותאורת Led חבויה בתוך הסבכה האטומה. העיצוב כאן אגרסיבי יותר וכולל איפור שטח בדמות בתי גלגלים מושחרים, מגיני צד, כמו מגן גחון ועוד.
בתא הנוסעים מציג היונדאי אלמנטים אליפטיים רבים, אך יותר מכל בולט חסרונן של מערכות ניהוג קונבנציונליות כגון הגה או דוושות. אלה כמובן יופיעו בדגם הסדרתי, אך יונדאי קורצת בכך לעולם האוטונומי. בקיה לעומת זאת לא מוותרים על הגה ודוושות, ומציגים תא נוסעים מאויר מרשים עם קונסולה קדמית מרחפת ומסך ענק בגודל "27 שמאגד את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה.
נתוני מידות מלאים פורסמו רק אצל קיה. אורכו של ה-EV9 עומד על 493 ס"מ, רוחבו על 205.5 ס"מ. הוא מתנשא ל-179 ס"מ ובסיס הגלגלים הענק שלו מונה 310 ס"מ. בהשוואה לסורנטו הגדול מדובר בתוספת ענקית: 12 ס"מ לאורך, 15.5 ס"מ לרוחב, 9 ס"מ לגובה ו-28.5 ס"מ לבסיס הגלגלים. ביונדאי אגב מצהירים על בסיס גלגלים לא נתפס כמעט של 320 ס"מ. מקום לא יהיה חסר כאן לנוסעים. קיה מתפארים בתצורת מושבים מודולרית שספק אם תגיע לפס הייצור. בין היתר עם מושבי שורה שניה ושלישית שנעים על צירם.
החברות לא חושפות פרטים על יחידות ההנעה, אך מבטיחות טווח נסיעה של למעלה מ-480 קילומטרים וטעינה מהירה בקצב של 350 קילוואט - מה שאומר שבעמדה מתאימה ניתן יהיה לטעון את הסוללה מ-10% ל-80% בתוך 20 דקות בלבד.


למדור רכב חשמלי באתר iCar