בקצר:
  • מקאן EV יהיה חשמלי שני לפורשה
  • יבוסס על פלטפורמה ייעודית מבית פולקסווגן
  • ייצור סדרתי רק ב-2024, כנראה עם 600 כ"ס
חשמל פנאי: המקאן EV יהיה החשמלי השני של פורשה, ולמרות שהשקתו הרשמית נדחתה ל-2024, פרטים טכניים ראשוניים עליו נחשפים באתר אוטוקאר. כבסיס תשמש לו פלטפורמה ייעודית חדשה המכונה PEE (ר"ת Premium Platform Electric), עליה יבוססו בעתיד גם דגמים חשמליים של אודי.
מערכת ההנעה כוללת שני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 600 כ"ס (כ-150 כ"ס יותר מהמקאן GTS) ותכנון שונה שיסייע לצריכת חשמל נמוכה יותר. היכולת הדינמית אמורה להיות גבוהה הודות לחלוקת משקל בנטייה קלה לאחור (48-52), מערכת מיתלי אוויר אדפטיביים, צמיגים ייעודיים ורחבים יותר מהמקאן הנוכחי ואופציה להיגוי אחורי אקטיבי (5 מעלות) לשיפור כושר התמרון, לצד דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.
ארוך טווח: המקאן EV יקבל סוללה גדולה בקיבולת של כ-100 קוט"ש האמורה לאפשר טווח נסיעה של יותר מ-600 ק"מ. כמו בטייקן, מערכת חשמל במתח גבוה (800V) תאפשר טעינה אולטרה מהירה (270DC).
המקאן EV צפוי לאמץ מראה כמו-קופה, עם חרטום נטול סבכה שכולל יחידות תאורה בדומה לטייקן. הממדים יהיו גדולים מהמקאן הנוכחי, ויחד עם תכנון תא נוסעים מתקדם שמאפשרת הפלטפורמה הייעודית, מרחב המחיה ליושבים מאחור צפוי להיות נדיב משמעותית.
מה אנחנו חושבים: עם הטייקן הוכיחה פורשה כי הנעה חשמלית אינה מתאימה רק לביצועים בקו ישר, וניתן לשלב אותה ברכב בעל יכולת דינמית גבוהה. ובהתאם להיכרות עם ההיסטוריה שלה, סביר להניח שגם המקאן EV יקבע רף חדש וגבוה של איכויות דינמיות בקטגוריית פנאי-חשמל. הבעיה העיקרית היא דחיית הגעתו לאולמות התצוגה בשנה תמימה, וכשזה יקרה הוא עלול למצוא עצמו בסביבה תחרותית יותר מהמתוכנן. בתעשיית הרכב המתקדמת בקצב כה מהיר לאחרונה, שום דבר כבר לא בטוח - אפילו הצלחה של רכב פנאי מבית פורשה.