בקצרה:
  • לא פחות מארבע שנים המתינו בקרסו לאינפינטי QX50
  • כעת הוא סוף סוף מגיע, עם מנוע בנזין, הנעה כפולה ואבזור צנוע
  • תג המחיר בהתאם: 270 אלף שקלים
4 צפייה בגלריה
אינפינטי QX50
אינפינטי QX50
(צילום: עמי הלל)
באיחור לא אופנתי: ארבע שנים לאחר שהושק, רכב הפנאי של אינפינטי נוחת סוף סוף בישראל. ה-QX50 הוא דור שני לרכב הפנאי של חטיבת היוקרה בניסאן, בעבר תחת השם EX37. מתחריו הישירים אמורים להיות וולוו XC60 ואודי Q5, בזמן שתג המחיר שלו קרוב יותר לקטנים יותר כמו וולוו XC40 ואודי Q3.
הוא משתמש בפלטפורמה ייעודית להנעה קדמית של ניסאן, בשונה מהדגם הקודם שהתבסס על פלטפורמת הנעה אחורית. בהשוואה לאודי Q5 הוא ארוך בשני ס"מ (470 ס"מ), רחב בסנטימטר (190 ס"מ) וגבוה ב-1.5 ס"מ (167.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר בשני ס"מ (280 ס"מ).
על פי התקן האמריקאי (SAE), נפח תא המטען שלו הוא 880 ליטר, 150 ליטר יותר מנפח תא המטען של המתחרה הגרמני לפי אותו תקן. המושב האחורי מאפשר כיוון למרחק (6 ס"מ לפנים אחור) ואמור לסייע למרחב המחיה של היושבים מאחור.
הוא ישווק כאן עם מנוע ארבעה צילינדרים בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר, בעל טכנולוגיית יחס דחיסה משתנה. ההספק המרבי עומד על 260 כ"ס והוא מחובר לתיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה-קבועה. כמקובל בדגמים המשווקים בתקינה אמריקאית, נתוני הביצועים לא מפורסמים על ידי היצרנית.
4 צפייה בגלריה
אינפינטי QX50
אינפינטי QX50
(צילום: עמי הלל)
מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת צמד מסכי מגע צנועי מידות ("8 ו-"7) בקונסולה המרכזית, מצלמת נסיעה לאחור, מושב נהג מתכוון חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת, מנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחורי ההגה, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "19. מערך הבטיחות צנוע מהמקובל וכולל בלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב ושטח מת. בצד הפסיבי יש 12 כריות אוויר.
מה אנחנו חושבים: עברו כבר מספר שנים מאז השיקה היבואנית קרסו דגם חדש של מותג אינפיניטי, ולשמחתה היא עושה זאת בקטגוריה הפופולרית ביותר בשוק היוקרה. ובהתחשב במצב המכירות העגום של המותג, הוא צפוי בהחלט לסייע, בעיקר לאור תג המחיר האטרקטיבי יחסית לגודלו, גם אם לא לרשימת האבזור הענייה שלו. הוא תוספת חשובה לאולם התצוגה המקומי שסובל מהיצע דגמים צנוע ומיושן, בעקבות החלטת היצרנית על נסיגה מאירופה והפסקת ייצור ה-Q30 וה-QX30, אבל ספק אם הוא זה שיציל את המותג מהמשך הגלישה לאחור.