כמו תל אביב, אבל בעצם לא. אחרי שהקדימה את תל אביב בהשכרת אופניים חשמליים, עם השירות העירוני ירופאן, יוצאת עיריית ירושלים במכרז להפעלת שירות השכרת רכב שיתופי, בדומה לאוטותל התל אביבי. המכרז דורש לפחות 35 מכוניות זמינות בכל עת ומאפשר הפעלת יותר מ-150 מכוניות מקבוצת זיהום עד 3 מ-15, שמשמעותו מכוניות היברידיות או חשמליות.
אך למרות שבירושלים יש ציבור חילוני גדול ותנועה ערה של תיירים המהווים קהל יעד ברור של רכב שיתופי, לפי המכרז לא יופעל השירות בשבתות וחגים כדי להפוך אותו זמין לשומרי שבת. זאת משום שהציבור החרדי, המהווה רוב בקואליציה העירונית, מחרים עסקים הפועלים בשבת. יש להזכיר כי שאלת הפעילות בשבת עיכבה בעבר במשך חודשים ארוכים את תחילת הפעלת שירות ירופאן, ולבסוף נקבע כי (רק) עמדות השכרה בקרבת אזורים חרדיים יהיו סגורות בשבת.
עם זאת, העירייה מציינת כי היא שומרת לעצמה את האפשרות לבחור יותר מזוכה אחד, או אחד שיציע פתרון שיאפשר לשומרי שבת להשתמש בשירות. כך שייתכן שיבחר מפעיל אחד שיפעל רק בימי חול, ואחר שיפעל שבעה ימים בשבוע.
בירושלים פועלות כיום חברת Goto, ללא הגבלה על ימי הפעילות, וחברת סיטי קאר החרדית, שאוסרת על השוכרים לנסוע ברכביה בשבת. שלמה Share, שפועלת כבר ב-70 ערים בארץ ללא הגבלה בסופי שבוע, עדיין לא הגיעה לבירה.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר כי "הפעלת מערך כלי הרכב השיתופי הוא צעד נוסף וחשוב המאפשר לנו להגדיל את היצע שירותי התחבורה עבור התושבים, תוך תרומה לרווחתם, לאיכות חייהם ולסביבה שלנו".