שימו לב למספרים הבאים. אשתקד נמכרו בכל השנה 214 אלף כלי רכב חדשים. נכון, זו הייתה שנה בה נתפס העולם חסר הגנה מול נגיף הקורונה, אבל בכל זאת, בשמונת החודשים הראשונים של 2021 נמכרו כבר 22 אלף מכוניות יותר. 2019 בה בילינו עדיין בלי מסכה על הפנים? עם 253 אלף מכוניות במהלכה היא תשאר מאחור בעוד כחודש. על פני 2018 (267 אלף מכוניות חדשות) נחלוף כנראה באוקטובר. המגמה ברורה.
1 צפייה בגלריה
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 - המותג מזנק, הדגם מציג את פני העתיד
(צילום: ניר בן זקן)
אם הקצב הנוכחי לא יואט באופן דרמטי, גם 2017 ו-2016 שקבעו שיאי מכירה היסטוריים (281 ו-286 אלף מכוניות בהתאמה) צפויות להשאר מאחור. תזכירו לנו, מישהו אמר משהו על חוסר ביטחון כלכלי, פיטורים וחל"ת, משבר שבבים דרמטי או מעבר המוני של צעירים לתחבורה אישית עירונית חשמלית?
נתוני מכירת מכוניות שנתיים בעשור האחרון (באלפים)
  • 2021 - 236 (בשמונה חודשים)
  • 2020 - 214
  • 2019 - 253
  • 2018 - 267
  • 2017 - 281
  • 2016 - 286
  • 2015 - 254
  • 2014 - 240
  • 2013 - 212
  • 2012 - 205
דו"ח איגוד יבואני הרכב שהתפרסם היום (א') מגלה כי שוק הרכב הישראלי ממשיך לצמוח בקצב של כ-26 אלף מכוניות חדשות בחודש, בדומה לחודש יולי. בסך הכל עלו על כבישי ישראל מתחילת השנה 238 אלף מכוניות חדשות, זינוק של קרוב ל-50% לעומת נתון המכירות בסיום שמונת החודשים הראשונים של 2021 (162 אלף).
בין מותגי הרכב ממשיך יונדאי להוביל עם כמעט 37 אלף מכוניות חדשות, קצב ממוצע של יותר מ-1,000 מכוניות לשבוע מתחילת השנה וצמיחה של כ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. טויוטה שבמקום השני מסרה מתחילת השנה כ-32 אלף מכוניות חדשות, בצמיחה גדולה עוד יותר לעומת אשתקד (כ-20 אלף).
קיה שבמקום השלישי מציגה עליה מתונה יותר, אך עדיין בתחום עשרות האחוזים - 29 אלף השנה לעומת כ-20 אלף אשתקד. למעשה, כל העשירייה הראשונה בטבלת המכירות מציגה עלייה מרשימה, למעט מיצובישי שבמקום השביעי) ומכרה השנה מספר דומה של מכוניות.
בין יצרניות היוקרה מובילה אודי עם כ-3,500 מכוניות (כ-2,700 אשתקד) תוך שהיא מקדימה את המותג העממי של היבואנית, פולקסווגן. מרצדס (3,165 לעומת 2,479) שנייה לפני ב.מ.וו שהכפילה את מכירותיה (3,005 מול 1,581). וולוו רביעית עם 1,760 מכוניות (1,255 אשתקד) ולקסוס חמישית עם 1,458 לעומת 1,116 בשנת 2020.
זה כנראה לא יפתיע איש, אך המותג המדהים של השנה עד כה הוא ללא ספק טסלה, אשר מסרה במהלך חמישה חודשים בלבד 4,468 מכוניות חדשות המספיקות לה למקום 14 בטבלת המכירות.
ראויים נוספים לציון: מותג הרכב הסיני MG שאחראי גם לחשמלית הנמכרת ביותר בדימוס ומכר השנה עד עתה יותר מכפליים (2,194), ג'יפ שהכפיל את מכירותיו (2,002), פורד שאחרי שנים של דשדוד וירידה במכירות רואה עדנה עם זינוק ל-1,843 מכוניות (לעומת 793 אשתקד) ומותג אופל שפורח באופן קיצוני וכמעט שילש את מכירותיו (1,453 לעומת 552). קופרה שהחלה את פעילותה השנה מסרה כבר כ-1,000 מכוניות בזמן שמותגי לנד רובר ואלפא רומיאו נהנים אף הם משנה יוצאת דופן.