• בקצרה:
  • וולוו תרחיב את היצע החשמליות עם דגם קטן
  • חשיפה מתוכננת לאמצע יוני 2023
  • שיווק בישראל צפוי חודשים ספורים אחר כך
1 צפייה בגלריה
 ג'ים רואן,  מנכ"ל וולוו
 ג'ים רואן,  מנכ"ל וולוו
ג'ים רואן, מנכ"ל וולוו
(וולוו)
חשמלי על מלא: לפני כחודשיים חשפה וולוו EX90, רכב פנאי חשמלי וגדול עם שבעה מושבים. בניגוד ל-XC40 ו-C40 החשמליים שמבוססים על פלטפורמה רגילה ומוסבת לחשמל, הוא יהיה ראשון בחברה השוודית להתבסס על פלטפורמה חשמלית-ייעודית. ומנכ"ל החברה, ג'ים רואן, אישר לאתר האוסטרלי Carsales כי באמצע יוני הקרוב תחשוף החברה גם את EX30, הקצה השני של סוללת דגמי הפנאי החשמליים בוולוו, עם מידות קטנות מאלה של ה-XC40. תחילת ייצור מתוכננת עוד השנה וביבואנית מאשרים כי הוא צפוי לנחות כאן לפני סיומה.
את הבסיס לדגם החדש תעניק כנראה פלטפורמה ייעודית מבית ג'ילי המכונה SEA (ר"ת Sustainable Experience Architecture) ומשמשת גם את סמארט #1 (כחלק משת"פ מרצדס-ג'ילי), הייצור מתוכנן בסין.
קטן ועירוני: רואן התייחס לייעוד הדגם החדש וציין כי קהל היעד שלו הם לקוחות המעוניינים ברכב עירוני, עם סוללות בגודל של כ-50 קילוואט צנועות לטובת חיסכון במשקל ובעלות ייצור. ראוי לציין כי הבכיר סירב להתייחס לטווח הנסיעה הצפוי ובחר להזכיר כי תשתית הטעינה מתרחבת בהתמדה ולכן הוא אינו צופה בעיות טווח כלשהן. עוד חשף כי הדגם החדש אמור גם להצעיר את קהל הלקוחות של המותג ובין היתר יציע אפשרות בעלות על-בסיס מנוי.
מהלך דומה לזה של לינק & קו, המשווקת - לא בארץ - בשיטת ליסינג ייחודית בה נרכש מנוי חודשי ישירות מהיצרנית הכולל את כל הוצאות הרכב הנלוות (ביטוח, טיפולים, אגרת רישוי), ובכך נחסכת עלות נוספת של חברת ליסינג חיצונית.
מה אנחנו חושבים: וולוו ממשיכה להתפתח במהירות תחת כנפי קונצרן ג'ילי הסיני. וכפי שהרימה עצמה מהקרשים כאשר נרכשה על ידי הענקית מהמזרח, גם את המעבר לרכב חשמלי היא עושה באופן מרשים ועקבי. וסוללת הדגמים העדכנית שלה בהחלט מרשימה, עם דגמים עתידיים מעניינים לא פחות. בין היתר מכיוון שלבעלת הבית יש תכניות - ומימון - לכבוש נתח גדול יותר בשווקי מערב, עם מיקוד בחשמל. שייתבטא בין היתר בהפיכת לינק & קו 01 שזה עתה הגיע ארצה (וחולק פלטפורמה ומכלולים עם ה-XC40) להנעה חשמלית מלאה כבר בשנה הבאה.
עכשיו רק נותר לראות אם וולוו ישראל תאמץ את הגישה השיווקית הרעננה עליה הצהירה היצרנית, אבל מאחר ולא עשתה זאת עם לינק & קו 01, סביר להניח שזה לא יקרה. וחבל.