בקצרה:
  • ה-GLE הפופולרי של מרצדס עודכן גם בגרסת הקופה
  • החידוש העיקרי - חיזוק חשמלי לכל רוחב ההיצע
  • צפוי לנחות אצלנו רק בעוד כשנה
רב המכר מתעדכן: כמעט ארבע שנים לאחר שהוצג בתערוכת פריז (וכשלוש שנים לאחר הצגת גרסת הקופה) עבר מרצדס GLE סוף סוף מתיחת פנים של אמצע החיים. השינויים כוללים עדכון קל למראה, ליטושים זניחים לתא הנוסעים וגם תגבור חשמלי לכל רוחב ההיצע - החל ממערכת מיקרו-היברידית למנועי הבנזין המוכרים, ועד לחיזוק משמעותי באגף ההיברידי-נטען. שיווק הדגם המעודכן יתחיל באירופה כבר בקיץ הקרוב, אלינו הוא יגיע רק ברבעון הראשון של 2024.
שינויי העיצוב של ה-GLE כוללים פנסי תאורת יום במראה חדש (שמשולבת כבעבר בתוך גופי התאורה הראשיים), חתימת אור שונה ביחידות התאורה האחוריות, פגושים מעודכנים מלפנים ומאחור ותוספת כרום בסבכה הקדמית ובכונסי האוויר. דגמי הקופה יוצעו מעתה כסטנדרט עם חבילת העיצוב AMG-ליין, הכוללת בין היתר סבכה קדמית בגימור יהלומים, פגושים במראה שונה ומסיט אוויר קרבי מאחור.
בתא הנוסעים יש גלגל הגה חדש עם משטחי מגע לתפעול מערכות הרכב, גימורי כרום לפתחי המיזוג - שלדברי היצרנית הגיעו "ישירות מה-GLS מייבאך" - וכן גוונים חדשים לדיפונים. צמד המסכים ("12.3) ללוח המחוונים ולמולטימדיה זכו למערכת הפעלה מעודכנת, לצד קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי בחיבור אלחוטי והפעלה קולית נרחבת, שכעת מסוגלת גם לשלוט בהפעלת תאורת הפנים והוילונות.
מה עוד צריך לדעת: במרצדס אולי יודעים כמה דברים שלא הכרנו על רוכשי ה-GLE, ומרחיבים את חבילת עזרי השטח שכעת כוללת תצוגת שיפועים, זוויות היגוי ומצפן על גבי מסך המולטימדיה, ותצוגת "מכסה מנוע שקוף", המאפשרת לתמרן בביטחה מעבר לאספלט. חבילות השטח, הכוללות מיגון תחתון ומתלי אוויר עם תוספת של 3 ס"מ למרווח הגחון, יוצעו במחיר נמוך מבעבר.
כל מנועי הבנזין והדיזל יקבלו כעת חיזוק חשמלי עם מערכת מיקרו-היברידית במתח של 48 וולט. באגף הבנזין ישנו מנוע בודד בנפח 3.0 ליטרים (גרסת ה-450), עם הספק שעלה ל-381 כ"ס (14+) ותאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 5.6 שניות, שיפור של עשירית השניה.
בתחום הדיזל, גרסת ה-300 עם מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים תציע מעתה הספק של 269 כ"ס (24+) ותאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות (0.3-). גרסת הדיזל בכירה בשם 450 מחליפה את גרסת ה-400, ותציע הספק של 367 כ"ס (37+) ותאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת 5.6 שניות (0.2-).
גרסאות היברידיות נטענות יוצעו אף הן עם מנועי הבנזין והדיזל, כאשר גרסת ה-350de התחזקה מעט ל-328 כ"ס (8+) ותציע כבעבר סוללת 31.2 קוט"ש עם טווח חשמלי של 105 ק"מ (6+). גרסת הבנזין החדשה 400e תציע הספק משולב של 375 כ"ס ותאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות, עם סוללה וטווח חשמלי זהים לאלו של גרסת הדיזל.
גם באגף הספורטיבי ביצעה מרצדס מספר עדכונים. ה-53AMG נהנה מעיצוב חזית שמזכיר את האחות החזקה ממנו, בעוד יחידת ההנעה מבוססת כבעבר על מנוע 3.0 ליטרים כפול מגדשים (435 כ"ס), אך מגדשי טורבו מוגדלים ותוכנת ניהול מעודכנת משפרים את המומנט ב-7% ומקצרים את משך התאוצה ב-3 עשיריות השניה ל-5 שניות בלבד. ה-63AMG יציע כבעבר מנוע V8 בנפח 4.0 ליטרים עם 612 כ"ס ותאוצה של 3.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. בשתי הגרסאות הספורטיביות בוצעו עדכוני תוכנה למתלי האוויר ולמוטות המייצבים האקטיביים, לטובת שיפור האיזון בין הנוחות להתנהגות.
מה אנחנו חושבים: במרצדס לא יצאו מגדרם כדי לרענן את ה-GLE, על אף שהוא נמצא איתנו כבר מאז 2018 - תקופה לא מבוטלת בעולם רכבי היוקרה. אבל לא באמת צריך יותר מזה, גם מכיוון שהמתחרים לבית ב.מ.וו ואודי עדיין לא הדביקו את הפער שפתחה מרצדס בכל הנוגע לטכנולוגיה ולתחושת היוקרה, ובעיקר מכיוון שאת מירב המאמצים מקדישה מרצדס לעולמות החשמל - ושם היא הציגה לאחרונה את ה-EQE SUV, מי שאמור לקחת את מרכז הבמה מה-GLE המצליח.