בקצרה
  • יונדאי מרחיבה את היצע הגרסאות של הסנטה פה
  • ההיברידית מאובזרת יותר גם בגרסת הנעה קדמית
  • יקרה משמעותית מהדיזל ששווק עד כה
היברידית בגדול: יונדאי החלה לשווק בישראל גרסה היברידית לסנטה פה, עם יחידת ההנעה המוכרת בה עושה שימוש קיה סורנטו ועם הנעה קדמית או כפולה. ואז מגיע המחיר. עם 310 אלף שקלים לגרסת ההנעה הקדמית ועוד 25 אלף שקלים להנעה הכפולה, הוא יקר משמעותית לא רק מגרסת הדיזל שלו, אלא גם מהמתחרה לבית קיה שנמכר ב-271 אלף שקלים.
יחידת ההנעה ההיברידית מבוססת על מנוע ה-1.6 ליטרים המוגדש של היצרנית (180 כ"ס), עם תוספת של מנוע חשמלי בהספק של 60 כ"ס. והספק משולב של 226 כ"ס - 24 כ"ס יותר מהדיזל. לדיזל לעומת זאת יתרון מומנט ברור עם 45 קג"מ לעומת 35 בבנזין-חשמל. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות בגרסת ההנעה הקדמית או 9.1 בהנעה הכפולה, עשירית שניה פחות מהדיזל.
וצריכת הדלק? 15.6 ק"מ לליטר בגרסאות הנעה קדמית, 13.5 ק"מ לליטר בהנעה הכפולה. נתונים שרק לפני שנים מספר היו מקור לגאווה אפילו במשפחתית קטנה.
ועוד הבדלים: תיבת ההילוכים בסנטה פה ההיברידית היא אוטומטית עם שישה יחסי העברה, לעומת שמונה כפולת-מצמד בדיזל. בעוד הדיזל מוצעת עם חישוקי "18 או "20 בהתאם לרמת האבזור, בהיברידית יש חישוקי "17 או "19 בהתאמה.
מפרטי האבזור הבסיסיים בכל הגרסאות כוללים בין היתר מסך מגע בגודל "8, גג שמש פנורמי, בקרת אקלים עם פתחים בשלושת שורות המושבים, חיישני חניה היקפיים, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, ריפודי עור, טעינה אלחוטית, דלת תא מטען חשמלית ועוד. בשתי הגרסאות ההיברידיות ניתן למצוא גם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תאורת לד מלאה וחימום למושבים הקדמיים.
מה אנחנו חושבים: אחרי מאות יחידות היברידיות של סנטה פה שנחתו בישראל באמצעות היבואנים המקבילים, החליטה גם היבואנית לצרף את הדגם להיצע. אלא שתג המחיר שהוצמד לו, בעייתי. מלבד גרסת הדיזל שמציעה תמורה דומה במחיר זול משמעותית, האחות מבית קיה מציעה גרסה היברידית-נטענת זולה יותר מההיברידית הרגילה ביונדאי. לא יהיה לו פשוט.