שוק מכוניות המיני המתכווץ בישראל סופג מכה נוספת ועומד להיפרד מאחת המכוניות הפופולריות שלו: שברולט קוריאה תפסיק באוגוסט את ייצור הספארק הקטנה, מבלי להשיק לה דגם מחליף. ב-UMI היבואנית אומרים כי הספארק תמשיך להימכר בישראל בשנתיים הקרובות. יצויין כי הספארק היא הדגם הנמכר ביותר של שברולט בישראל וב-UMI - כמו במספר שווקים נוספים מועטים בהם היא זוכה להצלחה - מקווים לשכנע את היצרנית לשנות את ההחלטה. הסיכויים לכך נמוכים.
1 צפייה בגלריה
שברולט ספארק
שברולט ספארק
שברולט ספארק
(צילום: ניר בן זקן)


שני הדורות של הספארק היוו המשך למאטיז שהושקה עוד ב-1998 תחת כנפי דייהו, והפכה לשברולט מאטיז לאחר פשיטת הרגל של היצרנית הדרום קוריאנית שנרכשה בידי ג'נרל מוטורס. זו האחרונה מיתגה אותה מחדש כ"שברולט קוריאה".
הדור הראשון של הספארק (2011-2015) זכה בארץ להצלחה מוגבלת, ובהיעדר גרסה אוטומטית עמד אז בצילן של קיה פיקנטו, יונדאי i10 וסוזוקי אלטו. אולם הדור השני שהושק בארץ בסוף 2015 עבר שדרוג משמעותי וקיבל גרסה אוטומטית רציפה.
בשנתיים האחרונות, לאחר שה-i10 והפיקנטו החליפו את תיבת ההילוכים האוטומטית בתיבה רובוטית, קיבלו מכירות הספארק דחיפה ואת 2021 סיימה עם מסירות שיא של 5,000 יחידות, לעומת 5,700 מה-i10 וכ-12,000 מהפיקנטו.
אולם בעולם זכתה הספארק להצלחה פחותה. במקור יוצרה לצידה אחות תאומה בשם אופל קרל, שייצורה הופסק לאחר מכירת אופל לפיז'ו סיטרואן. גם בארה"ב, למרות שהייתה המכונית הזולה בשוק (החל מ-14,595 דולר), היא לא זכתה להצלחה גדולה.
מכוניות המיני ניצבות כיום בפני עתיד לא ברור. המעבר להנעה חשמלית מאתגר כלכלית את ייצורן בגרסאות נטולות פליטה מהאגזוז, בגלל מחיר הסוללות היקר. פיאט 500 החשמלית, למשל, התייקרה ב-25% לעומת גרסת הבנזין. דאצ'יה של רנו השיקה ג'יפון מיני חשמלי, הספרינג, עם טווח קצר וביצועים גרועים במבחן הריסוק האירופי, שיהיה יקר בארץ מרנו קליאו בנזין הגדולה, בטוחה ואיכותית בהרבה. טויוטה בחרה להחליף את האייגו במיני ג'יפון בנזין, שיהיה יקר משמעותית.
מנגד הופסק השיווק באירופה ובישראל של סוזוקי סלריו, מחליפת האלטו. יבואנית פיז'ו וסיטרואן הפסיקה את ייבוא ה-108 וה-C1 ויבואנית קבוצת פולקסווגן את ייבוא דגמי המיני של פולקסווגן, סקודה וסיאט, שעברו להנעה חשמלית והתייקרו.