טסלה מודיעה ללקוחות שאמורים היו לקבל החודש רכב חדש, כי מועד המסירה החדש, עדיין בגדר "משוער" בלבד, נדחה לסוף חודש מאי. "כתוצאה מבעיות אספקה עולמיות אנחנו נאלצים לדחות את המסירה של מודל 3 שלך", נכתב בהודעה שנשלחה ללקוחות. "אנו מצפים כי מועד המסירה המעודכן יהיה בחודש מאי, והזמנתך תהיה בעדיפות ראשונה למסירה", כך טסלה ישראל.
2 צפייה בגלריה
רכב טסלה מודל 3 בישראל
רכב טסלה מודל 3 בישראל
טסלה - זמן ההמתנה למודל 3 בסיסית עומד על כמעט שנה
(צילום: גבריאל בהרליה)
והיא אינה יצרנית הרכב היחידה - בוודאי של דגמים חשמליים - הסובלת כעת מבעיות ייצור ואספקה. גם הדגם החשמלי מחודש של MG הסינית, ה-ZS EV, אמור היה להגיע החודש לארץ אך יגיע רק במאי. וכך גם מועדי אספקת דגמי סקודה אניאק ואודי Q4 e-tron הראשונים ללקוחות בארץ, נדחו במספר שבועות לאחרי פסח. כולם על רקע המשבר העולמי באספקת שבבי מחשב ליצרני הרכב, ורכיבים נוספים.
2 צפייה בגלריה
MG ZS EV
MG ZS EV
MG ZS EV - גם הסינים מעכבים מסירות בכחודשיים
עם זאת, יש לציין כי ההודעה של טסלה ללקוחותיה מאוחרת מאוד, לאחר שחלקם כבר קיבלו מספרי שלדה ואף מספרי רישוי וחשוב מכך, שילמו עבור הרכב. יש לקוחות שבהתאם להתקדמות לקראת המסירה מכרו כבר את רכבם הקודם, וכעת מצאו את עצמם ללא רכב בשבועות הקרובים וללא 200 אלף שקלים..
בטסלה הבטיחו ללקוחות ליצור עימם קשר טלפוני ולהציע להם רכב מהמלאי הקיים, אשר מבוסס כנראה בעיקר על הזמנות שבוטלו. אולם מראש לא מדובר במלאי גדול והערב הייתה בו רק מכונית אחת, בגרסת בסיס עם חישוקים מוגדלים ובמחיר של 218 אלף שקל.
יצוין כי הודעת טסלה לפני כ-10 ימים על העלאת המחיר לצרכן בכ-5% לא האטה את קצב ההזמנות. ישראלים ששקלו לרכוש טסלה וחששו מעליות מחירים נוספות מיהרו לבצע הזמנה, וכל מלאי משלוח נובמבר מדגם הבסיס נמכר.
לכן, מי שיזמין כעת מודל 3 בגרסה זו יקבל אותה, אם לא יהיו איחורים נוספים, רק בפברואר 2023, בעוד כמעט שנה. מי שמזמין את הדגם עם החישוקים המוגדלים בתוספת של 10,000 שקלים, יקבלו מוקדם יותר, בנובמבר השנה. גרסאות פרפורמנס, דגם הביצועים של ה-3 שמחירו לצרכן 281 אלף שקל, זמין למסירה בעוד חודשיים בלבד.
פורסם לראשונה: 20:23, 13.03.22