עיריית תל אביב יפו הודיעה היום (ד׳) לחמש החברות המפעילות זה מכבר קורקינטים חשמליים שיתופים בעיר כי פעילותן תתאפשר לפחות עד חודש פברואר 2024. החברות ליים, בירד, טיר, ווינש ודוט, זכו במכרז להפעלת הכלים וכל אחת מהן תוכל להפעיל עד 1,800 קורקינטים, כפי שקורה כיום. לפי עיריית תל אביב, קורקינטים שיתופיים אחראים לכ-22% מסך הרכיבות בעיר, עם מעל ל-160 אלף רכיבות יומיות.
על פי תנאי המכרז, החברות המפעילות נדרשות מעתה להצליב את תמונת התעודה המזהה עם תמונת סלפי שתידרש בתהליך ההרשמה, במטרה למנוע מקטינים לשכור כלים. עוד קבע המכרז כי החברות יידרשו לבצע תהליך הרשמה מחודש החל מהיום.
עוד יידרשו החברות מעתה להעביר פרטים של רוכבים שביצעו עבירות תנועה תוך כדי שימוש בכלי, על בסיס תמונת לוחית רישוי שתועבר אליהן מהעירייה. בצד הבטיחותי, בעירייה יחייבו את הזוכות להגדיל את מספר הקסדות המשויכות לכלים ל-75% מסך הכלים של החברה, עלייה של 25% מהחובה הקיימת היום. על פי הנתונים שבידי עיריית תל אביב-יפו, הכלים השיתופיים מבצעים כמיליון נסיעות בחודש וכשליש מהן מחליפות נסיעות של רכב פרטי. כלומר, מדי יום נחסכות בעיר כ-10,000 נסיעות ברכב פרטי.