עברנו לילה עם רצף של תאונות קטלניות, האם זהו אוגוסט הקטלני, האם ככל שיותר חם, יש לחץ שגורם לתאונות?
"זה עירוב של כל מיני גורמים. הזנחה רבת שנים שלח המדינה והתקציבים, המשטרות והשקעה בתשתיות. הדברים האלה באים לידי ביטוי באוגוסט הזה. זה עירוב של תאונות שאמנם אין ביניהן קשר, אבל ברור שיש נוכחות דלילה מאוד של משטרה בכבישים וחוסר עירנות של הנהגים. בסופו של דבר, כשאתה רואה ניידת אתה נדרך, מוריד את הרגל מהגז ומורתע. נהרגו שישה בני אדם ביממה וחצי. אלו תאונות שניתן היה למנוע עם נוכחות משטרתית מסיבית".
אז אתה אומר בעצם שככל שיהיו יותר ניידות, יהיו פחות תאונות?
"נכון. מטרת הניידת היא לייצר אצל הנהגים הבנה ואווירה שתמנע ביצוע של עבירות תנועה ותגרום לריכוז. מחקרים מראים שהמפגשים מחזיקים מעמד אצל הנהג זמן רב, זה משפיע עליו, יוצר אצלו אפקט למשך ספר ימים.
"בסופו של דבר חסרות למשטרה 200 ניידות וחסרים שוטרים, וזו התוצאה. בשבוע שעבר הוגשה לשרת התחבורה מרב מיכאלי תכנית חומש שיכולה להציל חיים של המון אנשים, אבל היא בכלל לא מתוקצבת. עלותה מיליארד שקלים בשנה. אני מבין שיש 34 מיליארד שקלים עודפים, יש את הכסף. אז למה לא להשקיע אותו בבטיחות בדרכים?
"זה יציל חיים של המון אנשים ויחזיר למדינה המון כסף, כי ברלב"ד אומרים שהנזק למדינה מתאונות הוא 16 מיליארד שקלים. מיליארד שקלים יכולים לחסוך הרבה יותר. בסופו של דבר כולנו משלמים את מחיר ההזנחה של העשור".