קונצרן סטלנטיס פרסם לאחרונה את תכניותיו לשנים הקרובות, יחד עם חשיפת תוצאותיו הפיננסיות. מטבע הדברים, החלק המתייחס לדגמים חדשים של 13 המותגים שתחת כנפיו הרחבות, הוא זה היותר מעניין. נזכיר כי בסך הכל, סטלנטיס עומדת להשיק בשנתיים הקרובות 21 דגמים חשמליים או היברידיים-נטענים בתשעה מותגים שונים. סיפרנו לכם כבר על חלקם, כעת מגיע תורם של אחרים.
סיטרואן: השנה, ב-2022 וב-2023 צפויה סיטרואן להציג דגם חשמלי ושלושה בסך הכל, ובכך תהיה סוג של נושאת דגל רעיונית בקונצרן. הדגמים המתוכננים יהיו כנראה ה-C5 איירקרוס לאחר מתיחת פנים, C5-X החדש וכנראה גם הדור החדש של C3 על בסיס פלטפורמת פיז'ו 208 ואופל קורסה, שכמותם ישווק לצד חשמל גם עם מנוע בעירה פנימית. בשנה הבאה תצטרף היברידית-נטענת.
פיז'ו: החדשות החשובות במותג הבכיר של הקונצרן הן ה-308 החדשה ללא גרסה חשמלית, אבל בשלוש השנים הקרובות צפויים שני דגמים חשמליים לגמרי ושלושה היברידיים-נטענים לראות אור.
לנצ'יה: יחד עם אלפא ו-DS, לנצ'יה היא מותג שלישי שמתמודד עם האולטימטום רווחים-תוך-עשור-או-לסגור. ובאופן שמפתיע רבים, עדיין חי ונושם (רק) באיטליה בעזרת הדגם העירוני העתיק אפסילון, שימשיך כנגד כל הסיכויים להמכר עד וכולל 2023.
רק שנה אחר כך יגיע אפסילון חשמלי (על בסיס פיאט 500?) אבל השינוי הגדול צפוי שנתיים מאוחר יותר עם רכב פנאי חדש לגמרי ושנה אחריו (2027) עם האצ'בק. למעשה, לנצ'יה צפויה להפוך כמו DS - ולא במקרה - לכל-חשמלית כבר בעוד שלוש שנים.
פיאט: מותג הרכב האיטלקי המפואר של פעם, ממנו נותר פחות או יותר דגם פרטי בודד (500 על גרסאותיו) ומסחריות, ישחרר את הפונטו הנושנה. במקום הסופר-מיני יגיע ב-2023 דגם חדש לחלוטין שיישען על הבסיס שיעניקו דגמי הצד הצרפתי של הקונצרן הנגזרים מפיז'ו 208. במפתיע, בשלוש השנים הקרובות לא צפויים להצטרף ל-500 החשמלית דגמים נוספים ללא זיהום. אלה כן יופיעו - שניים מהם - באגף המסחרי של המותג, בין היתר דובלו חשמלי חדש.
קרייזלר: עד לפני שנים מותג רכב חשוב בצפון אמריקה עם ייצוג נאה באירופה ואפילו בישראל, כיום יצרנית עם מגוון מיושן וללא תכניות לרענון בשנים הקרובות. על פניו נראה מצבה של קרייזלר עגום מאוד, אך בתוך הקונצרן זוכה החברה לכבוד כך שספק אם היא עומדת בפני הכחדה. מצד שני, לא ברור איך ומדוע תמשיך כך לשרוד.