בקצרה:
  • הונדה מציגה CR-V גדול יותר, אבל עם פחות מושבים
  • שוב ישווק עם מנוע בנזין או היברידי, אבל לא חשמלי
  • יצליח לשפר את המצב בישראל? ספק רב
טייק 6: זהו דור שישי בשושלת הונדה CR-V, אחר אבות המייסדים של קטגוריית רכבי הפנאי ומרבי המכר שלה, עם כ-10 מיליון יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה ב-1995. הדור החדש מבוסס כצפוי על הפלטפורמה הגלובאלית העדכנית של הונדה, שמסייעת לגידול בממדי המרכב עם עוד כ-7 ס"מ לאורך הכללי (469 ס"מ) ו-4 ס"מ לבסיס הגלגלים (270 ס"מ). שינויים שאמורים להתבטא במרחב מחיה טוב מבעבר. למרות זאת ובמפתיע, שורת מושבים שלישית שהוצעה ב-CR-V הקודם, לא עשתה את המעבר לדגם החדש.
לדברי הונדה, הפלטפורמה החדשה קשיחה ב-15% בהשוואה לדגם היוצא, ובכך יש להניח יוענק מרחב תמרון גדול יותר למכיילי מערך המתלים. מפסקי הסרנים (המרחק בין גלגל ימין לשמאל) גדלו בסנטימטר מלפנים ומאחור, בעוד שגם מערכת ההגה כוילה מחדש. שינויים שמטרתם שיפור הנוחות והיכולת הדינמית.
בנזין או היברידי: המנועים עברו בירושה מהדגם היוצא עם בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר (190 כ"ס) ותיבת הילוכים רציפה - שככל הנראה לא ישווק כאן - לצד היברידי שמשלב בין מנוע 2.0 ליטר בנזין אטמוספרי לצמד מנועים חשמליים (204 כ"ס). וזו גם הגרסה הצפויה להגיע אלינו.
לגרסה ההיברידית אין כלל תיבת הילוכים שכן המנוע החשמלי הוא האחראי העיקרי על ההנעה. מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור לטעינת מצברים ומחובר ישירות לגלגלים במהירות שיוט, או בעומס גבוה (למשל עקיפה). שתי גרסאות יניעו את כל הגלגלים באופן קבוע, עם בורר נהיגה הכולל כעת גם מצב "שלג" חדש שמתאים את מערכת ההנעה והאלקטרוניקה לתוואי חלקלק.
מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני חודש עם יחידות תאורה צרות משולבות בסבכה הקדמית והמראה מרשים מבעבר. בתא הנוסעים יש גלגל הגה שונה, מסך מגע עדכני ("7 בגרסאות הבסיס, "9 בבכירות) שמוצב גבוה מבעבר, במטרה לשפר את התפעול הלא מבריק בדגם היוצא. יש גם עיצוב שונה למתגי בקרת האקלים בקונסולה המרכזית, אבל לוח המחוונים עדיין אנלוגי בניגוד לטרנד בתעשייה.
ה-CR-V החדש כולל את מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית לרבות יכולות זיהוי ופעולה על פני טווח מהירות רחב יותר של הבלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: הונדה מצליחה בצפון אמריקה ושומרת שם היטב על מעמדה ותדמיתה, אבל באירופה ובישראל המצב קשה הרבה יותר. היצע הדגמים אצלנו למשל דל במיוחד, וכולל רק ג'אז ו-CR-V ותיק, שניהם לא ממש תחרותיים בקטגוריות הרלוונטיות עקב תגי מחיר גבוהים.
לא מפתיע לכן שהונדה סיימה את המחצית הראשונה של 2022 עם 194 מכוניות בלבד, נקודת שפל קיצונית במיוחד למותג הגאה בעבר, וכעשירית בלבד מכפי שמכרה בתקופה המקבילה אשתקד. יש להזכיר כי מדובר במהלך רב שנים של היעלמות המותג מהשוק המקומי. ב-2014 עוד מכרה כאן יבואנית הונדה כ-8.5 אלף מכוניות חדשות בשנה, והייתה המותג ה-11 בטבלת המכירות. כיום היא ממוקמת בקצה העשירייה הרביעית של היבואנים.
האם CR-V חדש מסוגל לשפר את מצבה? בהחלט כן, וגם לא. באופן היסטורי, דגמי הונדה חדשים מגיעים ארצה זמן רב לאחר השקתם העולמית. כך למשל, במקרה של ה-CR-V היוצא נאלצנו להמתין לא פחות משלוש שנים, זמן בו הדגם נדרש כבר למתיחת פנים כדי להתמודד עם מתחרים מודרניים יותר. אם כך יקרה גם עם הדגם הנוכחי, תמצא עצמה הונדה שוב עם דגם חדש באולם התצוגה, אבל ותיק מכל בחינה אחרת. ועוד לא דיברנו על מחירי המותג בישראל.