הסינים כבשו שוב את צמרת החשמליות. ראשונה להיות החשמליות הכי פופולרית בישראל הייתה MG. טסלה נטלה את ההובלה במהלך שנה, אך עכשיו היא נכנעת לג'ילי - סינית נוספת. לפי נתוני משרד התחבורה נמסרו מתחילת השנה 1,450 דגמי מודל 3, לעומת 1,519 דגמי ג'ילי גיאומטרי C.
1 צפייה בגלריה
ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C
ג'ילי גיאומטרי C - החשמלית הנמכרת בישראל
(צילום: ניר בן זקן)
הדגם החשמלי של ג'ילי, שמחירו נע בין 135 ל-149 אלף שקל, זול משמעותית ממודל 3 שמחירה התייקר בחודשים האחרונים מספר פעמים ל-225-299 אלף שקל. יש להזכיר כי בחודש יוני אמור להגיע משלוח גדול של טסלות חדשות, שעשוי להחזיר ל-3 את ההובלה.
עוד עולה מנתוני המשרד כי בניגוד למקובל לחשוב כי טסלות הפכו ל"רכב צמוד" של מועסקי חברות היי טק מצליחות, פחות מ-10% מדגמי ה-3 נמסרו עד היום לחברות ליסינג, או נרשמו ישירות על שם חברות אחרת. 67 מכוניות נרשמו על שם חברות ליסינג לאחר שטסלה ישראל החלה לשתף פעולה בתחום עם חברת אלדן, ועוד 69 נרשמו על שם עסקים שאינם חברות ליסינג.
גם דגמי ג'ילי נמכרו בעיקר ללקוחות פרטיים, אם כי בשיעור מעט יותר נמוך: 149 מהן נרשמו על שם חברות ליסינג ו-30 על שם חברות אחרות. שלישית בטבלת מסירות החשמליות ניצבת יונדאי איוניק 5, עם 1,014 מסירות, כשהיא מקדימה את סרס 3 עם 408. סוגרת את החמישייה יונדאי קונה EV עם 385 מסירות.
מרצדס EQA היא החשמלית הנמכרת ביותר בשוק היוקרה, עם 240 יחידות. היא מקדימה את וולוו XC40 עם 110 יחידות ואודי e-tron עם 91 יחידות, את מרצדס EQC (עם 88 יחידות), ב.מ.וו i3X (עם 80 יחידות) ולקסוס UX300e (עם 72 יחידות).
בסך הכל נמסרו בארץ מתחילת השנה, למרות המחסור במלאים וזמני האספקה הארוכים, כ-7,200 חשמליות. לפי הערכות, אילו זמינות המכוניות החשמליות הייתה שונה, השוק המקומי היה רוכש מספר לפחות כפול מהן.