בקצרה:
  • האקורד חדשה? המידות (כמעט) זהות, המנועים דומים
  • מערכי המתלים, ההיגוי והבטיחות שודרגו
  • כצפוי, לא ברור אם תגיע לישראל
יפנית בניחוח אמריקאי: הונדה אקורד היא אחת המכוניות הנמכרות של הונדה בצפון אמריקה, שם היא מתחרה אמנם גם בתוצאת מקומית כמו שברולט מאליבו למשל, אך בעיקר מתמודדת מול יפניות אחרות כמו טויוטה קאמרי וניסאן אלטימה, וצמד הקוריאניות יונדאי סונטה וקיה K5.
הדור החדש, ה-11 לספירה, ארוך מקודמו ב-6.8 ס"מ (497 ס"מ) אך שאר המידות - לרבות בסיס הגלגלים (283 ס"מ) - נותרו זהות: עם רוחב של 186 ס"מ, גובה של 145 ס"מ ונפח תא מטען של 473 ליטרים. הסרן האחורי הורחב בס"מ אחד ולדברי הונדה, מערכי המתלים וההיגוי עודכנו לטובת שיפור התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה.
בדומה לדור היוצא, האקורד תוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר כמו-גם היברידי עדכני. לטורבו 192 כ"ס בדומה לזה של ה-CR-V ששווק כאן בעבר והוא משודך לתיבה רציפה. המנוע ההיברידי (מחזור אטקינסון) הוא למעשה יחידת בנזין שמשמשת כגנרטור לטעינת הסוללה. בנפח 2.0 ליטר, בהספק של 204 כ"ס (8 כ"ס פחות מבעבר) ו-34.1 קג"מ (תוספת של 2.1 קג"מ).
2 צפייה בגלריה
הונדה אקורד
הונדה אקורד
הונדה אקורד
מה עוד צריך לדעת: המראה מבחוץ ומבפנים מבוסס שפת העיצוב הנוכחית של הונדה, אותה פגשנו בסיוויק מהדור ה-11. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל "10.2, מסך המולטימדיה עם מערכת ההפעלה מבוססת גוגל הכוללת ניווט על-בסיס "גוגל מפות" וגישה לחנות האפליקציות, גודלו הסטנדרטי "7 ("8 בעבר), ו-"12.3 ברמות הגימור הבכירות.
אבזור הבטיחות כולל את כל מערכות המקובלות ושודרג במצלמה בזווית רחבה יותר של 90 מעלות ורדאר בזווית של 120 מעלות לשיפור זיהוי כלי רכב, משתמשי דרך אחרים ואף ספי מדרכה, מערכת התרעת 'שטח מת' מסוגלת לזהות כעת רכבים ממרחק של 25 מטרים. יש כעת גם התרעה על שכחת ילד במושב האחורי ונוספו כרית אוויר לברכי הנהג וכריות צד אחוריות כסטנדרט (10 כריות בסך הכל).
מה אנחנו חושבים: למרות שבהונדה חוגגים את הדור ה-11 של האקורד, מידותיו של הרכב והיצע המנועים מלמדים כי לא הרבה השתנה והונדה בחרו במינימום השקעה בפיתוח. זה יעזור לה כנראה בצפון אמריקה, אך באירופה תהיה לה בעיה. בעיקר כיוון שלא ביצעה את הקפיצה המתבקשת להנעה היברידית-נטענת.