מאות תלמידי נהיגה שנרשמו למבחן נהיגה מעשי ("טסט"), נתקעו במערכת המבחנים של משרד הרישוי לחודש נוסף מעבר לזמן ההמתנה הרגיל. הסיבה: תקלה מוכרת למשרד התחבורה מזה שנתיים, שעדיין לא נפתרה. מדובר בנערים ונערות בני 17 שניגשים לראשונה למבחן, לצד נהגים מבוגרים יותר שמבקשים לקבל רשיון למשאית קלה או כבדה לצרכי פרנסתם, או לרכב דו-גלגלי. במשרד מודים שלא יהיה פתרון לבעיה לפחות עד אמצע השנה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
משבר דומה אירע לאחר מבצע "שומר חומות" במאי, שהביא לביטול הטסטים לשבועיים ו"כליאת" אלפי תלמידי נהיגה שמערכת המחשוב לא הצליחה לשדך להם בוחן. לא פחות מ-21 יום החזיקה המערכת בתלמידים ללא אפשרות לשבצם, לפני שהצליחה לנסות ולשבצם שוב.
מאז הצליחה זכיינית הטסטים בדרום, חברת טלדור, להתגבר על התור למבחנים ולחסלו. וכמו מילגם, זכיינית הטסטים בחלקה הצפוני של המדינה, החלה ביחד עם משרד הרישוי במהלך הדרגתי לקיצור זמן ההמתנה מ-21 ימים ל-14. אולם כעת, לאחר שכרבע מבוחני הנהיגה חלו או נשלחו לבידוד קורונה, התעוררה הבעיה מחדש. מספר התלמידים שמבקשים מורי הנהיגה לשבץ עולה על מספר המבחנים הזמינים והמערכת שוב כולאת אותם.
"משרד הרישוי חייב לפתור את בעיית המחשוב הזאת, ובינתיים להגדיל את מספר ימי ההמתנה שמעניקה למבחן, כפי שנעשה כבר אחרי שומר חומות", אומר אבי קרמר, דובר ארגון מורי הנהיגה. "אז שינה המשרד את הגדרות המערכת לקבלת טסט עד 24 ימים ממועד הבקשה, ואף תלמיד לא נכלא. לא יכול להיות ששוב יחכו פה חודשיים לטסטים".
ממשרד התחבורה נמסר כי "אנחנו בוחנים מספר חלופות שיתנו פתרון מהיר לתלמידי נהיגה שבחינתם בוטלה. בתוך מספר חודשים תחל לפעול מערכת מקוונת חדשה שתיתן פתרון לשיבוץ מחדש מהיר של תלמידים שהמבחן שלהם בוטל".