בקצרה:
  • טויוטה קורולה מתחדשת וגם מתחזקת
  • צפויה לנחות בארץ כאן בסוף השנה הנוכחית
  • ויש גם גרסת GR קיצונית ונחשקת, אבל לא עבורנו
המכונית של כולם: עם יותר מ-50 מיליון יחידות שיוצרו, טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת ביותר בעולם, וגם בישראל היא מחזיקה בתואר הנחשק בשלוש השנים האחרונות, ומסייעת למותג להתייצב במקום השני בטבלת המכירות. העדכון (הקל) שעברה כעת אמור לשמר את מעמדה מול מתחרות עדכניות, וכבעבר היא תוצע בגרסאות סדאן, סטיישן והאצ'בק חמש דלתות.
מתחזקת: החידוש המרכזי מתמקד במערכת ההנעה ההיברידית. עדיין עם מנוע 1.8 ליטר בנזין ותיק ומנוע חשמלי כתגבור, אבל בהספק גבוה יותר של 140 כ"ס (18+). תיבת הילוכים רציפה תסייע לצריכת דלק נמוכה וגם לשיפור משמעותי בביצועים - זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, 1.7 שניות פחות מהקורולה הנוכחית.
לדברי היצרנית, המנוע החשמלי תוכנן מחדש ומצברי הליתיום-יון - בהם מצוידות גרסאות הסטיישן והחמש דלתות המבוקשות יותר בשווקים אירופאיים - יהנו מעתה מקיבולת גדולה יותר, ולכן יסייעו לטווח נסיעה חשמלי משופר - גם אם מאוד מוגבל. נדגיש כי הקורולה סדאן הנוכחית, המיועדת ממילא לשווקים פחות אטרקטביים, מצוידת עדיין במצברי ניקל-מטאל מיושנים, ולא ברור אם במסגרת העדכון טויוטה תחליף בה את ההיחידה הוותיקה.
באירופה תמשיך טויוטה תמשיך לשווק את הקורולה גם בגרסה היברידית עם מנוע 2.0 ליטר (196 כ"ס, 12+) וזינוק ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות, קיצוץ של כמעט חצי שניה בהשוואה לדגם הקודם.
מצאו את ההבדלים: העיצוב החיצוני כמעט ולא שונה, ואם אתם לא סוכני המכירות של טויוטה תתקשו להבחין בהבדלים - סבכה שונה, יחידות תאורה קדמיות אחרות וחישוקים עדכניים. סביבת הנהג לעומת זאת עברה עדכון משמעותי ומתבקש, וכוללת כעת לוח מחוונים דיגיטלי גדול ("12.3 לעומת "7) ואיכותי יותר, ומסך מגע גדול יותר ("10.5 לעומת "8). גם מערכות הבטיחות שודרגו עם בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה, סיוע בהיגוי להתחמקות ממכשול והתרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
עליה אפשר רק לחלום: חודשיים בלבד לאחר שחשפה קורולה GR, טויוטה מציגה גרסה קיצונית עוד יותר - בייצור מוגבל של 200 יחידות - המכונה MORIZO, הכינוי על מסלול המירוצים של מנכ"ל החברה, אקיו טויודה. ונקדים את המאוחר והמתסכל, גם היא, כמו שאר דגמי חטיבת הביצועים GR, לא תשווק כאן.
השינויים בהשוואה ל-GR הרגילה כוללים ויתור על מושב אחורי ופתיחת חלונות אחוריים, רמקולים בדלתות האחוריות ואפילו מגב על חלון דלת תא המטען. החסכון במשקל - 45 ק"ג. שינויים נוספים כוללים תוספת מוט גישור בין בתי הבולמים האחוריים, חיזוקים נוספים ברצפת המרכב וצמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2 דביקים ורחבים יותר.
מנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח 1.6 ליטר נותר ללא שינוי הספק (300 כ"ס), אבל שינוי בניהול המנוע מסייע לו לשחרר מומנט גבוה יותר (40.8 קג"מ, 3+). בנוסף יש לה יחסי העברה קצרים יותר בתיבת שישה הילוכים ידנית ובדיפרנציאלים הרוחביים.
מה אנחנו חושבים: העדכון שעברה הקורולה בסביבת הנהג נראה מרשים, ולמען האמת די התבקש. לא שזה הפריע לה להיות סופר-פופולרית, אבל עדיין. השאלה הגדולה היא האם השינויים שעברה באירופה יוצעו גם בגרסת הסדאן המקומית, שכן יבואנית המותג נוטה לקצץ באבזור הגרסאות שהיא משווקת כאן. אם לא תעשה כך, מלכת המכירות תהפוך לעוד יותר דומיננטית. חדשות טובות לטויוטה-ישראל, פחות למתחרות.