בקצרה:
  • פולקסווגן תציג חשמליות עם יכולות משודרגות
  • השיפור העיקרי: בטווח הנסיעה ובקצב הטעינה
  • טיגואן חשמלי יצטרף להיצע בקרוב
המירוץ לחשמל: פלטפורמת MEB, המשמשת את הדגמים החשמליים בקונצרן פולקסווגן, הוצגה לראשונה בסוף 2019 עם השקתה של ה-ID.3 המשפחתית, ומאז הספיקה להימכר בכ-670 אלף יחידות - רובן על דגמי ה-ID של פולקסווגן, היתר בדגמים חשמליים של סקודה, קופרה ואודי. ועד שתוצג פלטפורמת ה-SSP, שתשמש את דגמי העתיד של הקונצרן, מכריזה פולקסווגן על מקצה שדרוגים שיוצג בפלטפורמה מחודשת בשם MEB+.
לעומת פלטפורמת ה-MEB המוכרת, שמאפשרת התקנת מארזי סוללות בקיבולת שבין 58 ל-77 קוט"ש ומאפשרת טווח נסיעה חשמלי שנע בין 400 ל-550 ק"מ, הפלטפורמה המחודשת תאפשר לדגמים הבאים להגיע עד לטווח של 700 ק"מ. בנוסף, קצב הטעינה המהירה יעלה ל-175-200 קילוואט, לעומת קצב מירבי של 135 קילוואט במרבית הדגמים המבוססים על הפלטפורמה המוכרת.
מה עוד צריך לדעת: בפולקסווגן גם מכריזים על "דור חדש לסוללות" תחת השם Unit Cell (תא אחוד), אך לא מבהירים מה בדיוק צפויים להיות השינויים. היצרנית גם מבטיחה כי דגמים שיתבססו על הפלטפורמה המחודשת יאפשרו יכולת אוטונומית מורחבת בהשוואה לאלו המוכרות כיום.
כפי שפרסמנו בעבר, בפולקסווגן ישיקו לא פחות מ-10 דגמים חשמליים עד לשנת 2026, מרביתם אם לא כולם יתבססו על פלטפורמת ה-MEB+. הקטן שבהם יקרא ID.2 וצפוי לשאת תג מחיר של 25 אלף אירו, וגם גרסה חשמלית לטיגואן העתידי צפויה להצטרף להיצע בקרוב. כדי לעמוד ביעדי החשמול האגרסיביים צפויה פולקסווגן להשקיע 460 מיליון אירו בשדרוג המפעל הקיים בוולפסבורג, גרמניה.
מה אנחנו חושבים: פלטפורמת החשמליות המוצלחת של פולקסווגן היתה אחת הראשונות מסוגה, ודאי עבור יצרנית מיינסטרים, אבל בקצב ההתפתחות המטורף של תעשיית הרכב היא הפכה מיושנת בתוך זמן קצר. עד שתגיע פלטפורמת ה-SSP העתידית, שעדיין נמצאת על שולחנות השרטוט של מהנדסי החברה, בפולקסווגן היו חייבים להתעורר ולהגיב במהירות לתחרות הגוברת ממזרח. מקצה השיפורים של פלטפורמת ה-MEB הוא התשובה שלהם, גם אם באופן זמני.