נת״צ או נת״מ? אחרי מספר חודשים בהם נאסר על ניידות משטרה לנסוע על נתיבי התחבורה הציבורית, אישר הבוקר (ג׳) המפקח הארצי על התעבורה, שי קדם, לשוטרי משטרת ישראל לשוב ולנסוע על הנתיב המיועד לתחבורה ציבורית. על פי מכתב ששלח קדם למשטרת ישראל, החל מהיום יוכלו ניידות שיטור בעלות לוחית זיהוי אדומה לנוע על הנת״צים ברחבי הארץ, גם כאשר יושבי הניידת אינם נמצאים בתפקיד. הפטור שלמעשה מאפשר לכל שוטר בכל שעה ביום להשתמש בנתיב יהיה תקף עד סוף שנת 2022, אז ככל הנראה יחודש.
1 צפייה בגלריה
נתיב פלוס נת"צ
נתיב פלוס נת"צ
שוטר? מותר לך נת"צ
(שאול גולן)
יש להזכיר כי בחודש יולי השנה הופץ מכתב חריג ובהול של סגן ניצב משה כהן, קצין התנועה של מחוז מרכז במשטרה, שאסר על נהגים להשתמש בנתיב החל מאותו יום, גם כאשר הם נוהגים ברכב עם לוחית זיהוי אדומה.
סנ״צ כהן הבהיר במכתב כי שוטר שנגדו יירשם דוח על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית, כמו למשל באמצעות מצלמות האכיפה שמציבות כיום העיריות לאורך הנת"צים, יידרש לתת הסברים על הנסיעה. אם זו לא תימצא כמוצדקת, למשל שהתבצעה כחלק מפעילות מבצעית, השוטר עשוי להידרש לשלם את הקנס, בשווי של 500 שקלים.
כהן הסביר במכתב ההנחיה כי האיסור נובע מכך שמשרד התחבורה ביטל את האישור שניתן עד כה לרכבי המשטרה לנסוע בנת"צים. אישור שכאמור חודש הבוקר.