בקצרה:
  • נאבקת על מקומה בקונצרן: אלפא משרטטת עתיד
  • תחשמל דגם ראשון ב-2024, ושנה אחר כך תגיע חשמלית ייעודית
  • תשמור על מאפיינים ספורטיביים
הצהרות, אבל על תנאי: עם איחוד פיז'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר והקמת קונצרן סטלנטיס, הבהיר המנכ"ל החדש-ישן, קרלוס טווארס, כי על מותגי אלפא רומיאו, DS ולנצ'יה לשפר את מצבם. אם לא, כך הבטיח, סגירתם תהיה רק עניין של זמן. הודעה שכוונה יותר למותגים האיטלקיים שלא הצליחו להמריא, פחות למותג היוקרה הצרפתי הצעיר מהם משמעותית. ומה קרה בעקבות דבריו? לנצ'יה החלה בהליך מיתוג מחדש, אלפא רומיאו פחות השמיעה קול, עד אוגוסט האחרון.
1 צפייה בגלריה
היו זמנים - אלפא רומיאו ספרינט, בטעם של שנות ה-80
היו זמנים - אלפא רומיאו ספרינט, בטעם של שנות ה-80
היו זמנים - אלפא רומיאו ספרינט, בטעם של שנות ה-80
אז הכריז מנכ"ל אלפא רומיאו, ז'אן-פיליפ אימפארטו, כי יציג מכונית חדשה בקטגוריית E, המוכרת כמכוניות סאלון ונשלטת באופן כמעט אבסולוטי על ידי הטריו הגרמני – מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6, בעוד דגמים כגון לקסוס ES, וולוו S90 או ג'נסיס G80 משתרכים מאחור. זה המקום להזכיר כי מאז ה-166 הנושנה לא הייתה לאלפא נציגה בקטגוריה היוקרתית הזו, ומאז עברו כבר יותר מ-15 שנים. המכונית העתידית, כך אלפא, תתבסס על פלטפורמת STLA Large של קונצרן סטלנטיס (כמובן) ותהיה חשמלית (כמובן).
וכעת מעדכנים באלפא כי זו רק תחילת הדרך. לדברי האוטומוטיב ניוז, אלפא רומיאו תיכנס לראשונה לקטגורית ה-E-SUV (רכב פנאי גדול) במטרה למצב את אלפא כמותג פרימיום גם בשווקי צפון אמריקה. רכב הפנאי הגדול יחלוק באופן טבעי פלטפורמה חשמלית עם מכונית הסאלון. באלפא מזכירים את ב.מ.וו x5 כמתחרה אפשרי, ומבטיחים להציג את מראה הדגמים כבר בשנה הבאה.
שניהןם מתוכננים לעלות על הכביש ב-2027 עם פילוח מכירות של 60% באירופה ו-40% בשאר העולם עד שנת 2030. באותה שנה ('27) צפויה אלפא לשווק רק מכוניות חשמליות. הראשון בשרשרת הדגמים הצפויים יושק בשנה הבאה ויבוסס על פלטפורמה מבית פיז'ו-סיטרואן (בדומה לג'יפ אוונג'ר למשל), ב-'25 תציג מכונית חשמלית על-בסיס פלטפורמה ייעודית.
הביצועים יהיו בהתאם לאופי הספורטיבי המובטח עם הספק של 350 ועד 800 כ"ס ועד 1,000 כ"ס לדגמים קיצוניים. קצב טעינה מהיר במיוחד יובטח בזכות סוללות במתח של 800 וולט (בדומה לפורשה טייקן, אודי אי-טרון GT וגם ג'נסיס GV60).
מה אנחנו חושבים: התדמית הנפלאה של דגמי אלפא רומיאו נשחקה עם השנים, בין היתר עקב קו מוצרים דל במקרה הטוב ולא מתאים במקרה היותר שכיח. ארסנל שכולל צמד דגמים בלבד מאז הוקפא פס הייצור של הג'ולייטה לפני למעלה משנתיים ועד כניסת הטונאלה בתחילת 2022. על הרקע הזה, ברור כי כל תוספת שתציב היצרנית באולמות התצוגה, עשויה לשפר את מצבה.
עם זאת, בחירה דווקא בקטגוריית הפרימיום הגבוהה והתמודדות עם שלישיית הגרמניות, נראית כמסוכנת מעט. בוודאי יותר מדגמים עם פחות יומרה ויותר פוטנציאל שיווק. האם זה יספיק, ולא יהיה מאוחר מדי? כולנו מקווים שכן.