בקצרה:
  • סיטרואן C5 איירקרוס עבר שדרוג, כולל מראה מעודכן
  • יוצע כבעבר עם מנועי בנזין, דיזל והיברידי-נטען
  • יגיע גם אלינו אבל רק בעוד כשנה
מראה משודרג: כפי שנהוג בתעשיית הרכב בעת מתיחת פנים, גם ב-C5 איירקרוס מתמקד השינוי בחרטום. כאן עם יחידות תאורה משולבות בסבכה הקדמית ופגוש שונה עם כונס אוויר בולט במרכזו. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול יותר ("10 לעומת "8 כיום) ומתג שמשמש כבורר הילוכים ומפנה כך מקום לתא אחסון גדול יותר ומשטח טעינה אלחוטי. לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) יהיה גם בעתיד ציוד תקני.
סיטרואן תצייד אותו בדור העדכני של מושבי הנוחות הייחודיים שלה, העשויים שכבות ריפוד בצפיפות גבוהה ואחראים על נוחות יוצאת דופן, מהמשובחות בתעשייה. היא גם תציע אפשרויות בחירת דיפונים מגוונת יותר, כולל אלקנטרה ברמות האבזור הבכירות. כבעבר, המושב האחורי מפוצל לשלוש יחידות שונות, עם אפשרות כיוון מרחק היעילה להגדלת נפח תא המטען (בין 580 ל-720 ליטר) או שיפור המרווח לרגלי הנוסעים.
מה עוד צריך לדעת: היצע המנועים ישאר ללא שינוי. בנזין מוגדש בנפח 1.6 ליטר (180 כ"ס) או טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר (130 כ"ס) עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. גרסה היברידית-נטענת משלבת בין מנוע הבנזין למנוע חשמלי עם 225 כ"ס, ואפשרות ל-55 ק"מ נקיים מזיהום במהירות של עד 135 קמ"ש.
מה אנחנו חושבים: רכב הפנאי של סיטרואן נחשב לאחד מהטובים בקטגוריה, בעיקר הודות לנוחות נסיעה יוצאת דופן ויתרון משמעותי במרחב המחיה ליושבים מאחור. ובכל זאת הוא לא זכה לפופולריות דומה לאחיו לבית - פיז'ו 3008. הסיבה: מראה לא משכנע, על גבול המיניוואן, בזמן שהפיז'ו מציג לראווה שרירים והרפתקנות. העדכון שעבר ה-C5 אמור לטפל בדיוק בנקודה זו, אבל סיטרואן בכל זאת יכולה הייתה להזריק לו קצת יותר מקוריות, כפי שעשתה ב-C5-X למשל. כרגע, המראה עושה לו לטעמנו עוול.