קונצרן סטלנטיס, המאגד תחתיו את פיז'ו-סיטרואן (PSA) עם פיאט-קרייזלר (FCA), חושף תוכניות עתידיות לפיתוח פלטפורמות ויחידות הנעה חשמליות בכל אחד מ-14 המותגים שבבעלותו, בהשקעה של יותר מ-30 מיליארד יורו. המטרה היא להגדיל את נתח השוק של דגמים חשמליים מלאים והיברידיים נטענים משני צידי האטלנטי - מ-14% ל-70% באירופה ומ-4% ל-40% בצפון אמריקה.
3 צפייה בגלריה
פיאט 500e
פיאט 500e
(צילום: ניר בן זקן)
בקונצרן אומרים כי בתוך חמש שנים עלות הרכישה של רכבים חשמליים תהיה זהה לאלו של רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית. בשנת 2026 מתכננים בתאגיד להציג סוללת "מצב מוצק" ראשונה, שתאפשר זמני טעינה קצרים משמעותית מהמקובל כיום. כבסיס ישמשו ארבע פלטפורמות שונות וייעודיות לרכב חשמלי המכונות STLA, ונבדלות בגודל וסוג הרכב שיתבסס עליהן, החל מדגמי מיני לשימוש עירוני, דרך משפחתיות ורכבי פנאי ועד דגמי ביצועים וטנדר עבודה.
הראשונה מיועדת לדגמים קטנים עד משפחתיות קומפקטיות, לרבות גרסאות פנאי בגודל דומה עם קיבולת סוללה שנעה בין 37 ל-82 קוט"ש וטווח נסיעה של עד 500 ק"מ. הבאה בתור מיועדת לדגמי משפחתיות גדולות ורכבי יוקרה, עם קיבולת מצברים שנעה בין 87 ל-104 קוט"ש, הספק שנע בין 170 ל-245 כ"ס, וטווח נסיעה שיעמוד על עד 700 ק"מ.
עוד תוצג פלטפורמה המיועדת לדגמי ביצועים, הנבדלת במערכת חשמל במתח 800V לעומת 400V לפלטפורמות האחרות, המאפשרת ביצועים יעילים יותר, לרבות טעינה מהירה בקצב של 32 ק"מ לדקה. טווח הנסיעה המרבי יעמוד כאן על עד 800 ק"מ וזמן הזינוק ל-100 קמ"ש יהיה 2 שניות. המותג הראשון שיציג חשמלית על בסיס הפלטפורמה הזו צפוי להיות דודג', כאלטרנטיבה נקייה מזיהום לדגמי הלקאט המפורסמים.
3 צפייה בגלריה
ראם חשמלי
ראם חשמלי
ראם חשמלי
עוד בגזרה האמריקאית, חטיבת ראם תציג טנדר חשמלי כתשובה לפורד F150. כבסיס תשמש שלדת סולם – על מנת לשמור על כושר העמסה ויכולת שטח דומות לטנדר הרגיל - שתוסב לאכלס מנוע חשמלי ומצברים. טווח הנסיעה בין טעינות יעמוד על כ-800 ק"מ.
למתחם רכב חשמלי באתר iCar