דו"ח איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום (יום ג') חושף כי במהלך ארבעת החודשים הראשונים שלה השנה עלו על כבישי ישראל כ-111 אלף כלי רכב חדשים, כ-15 אלף יחידות פחות מאשר בתקופה המקבילה אשתקד המהווה צמצום של 12%. באפריל נרשמו כ-20.5 אלף מכוניות חדשות, כ-4,500 יחידות פחות מאפריל 2021.
1 צפייה בגלריה
אולם תצוגה פיאט
אולם תצוגה פיאט
(צילום: ניר בן זקן)
יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות (21,704) עם גידול של 10%, אחוז הצמיחה הגדול ביותר בחמישייה הראשונה. טויוטה (17,272) שניה לפני קיה (15,620) ומאזדה (7,068) שתוספת את המקום הרביעי.
מיצובישי (5,386) שבמקום החמישי וסקודה (5,327) שבמקום השישי הם המותגים עם אחוזי הקיטון הגדולים ביותר בעשרייה הראשונה, 22%- ליפנית בעוד הצ'כית מסרה כמחצית מכמות המכונית בתקופה המקבילה אשתקד. עוד מותגים שהצטמצמו הם פיז'ו (3,037) במקום השמיני וקיטון של 7% וסוזוקי (3,026) במקום התשיעי עם צמצום של 11%. סיטרואן (3,075) לעומת זאת ממשיכה לצמוח השנה עם המקום השישי בטבלת המסירות וגידול של 8%.
במקום העשירי בטבלה ממשיכה להחזיק מרצדס (2,380), ואם תשמור על מיקומה תהיה זו פעם ראשונה בהיסטוריה של שוק הרכב שמותג יוקרה מתברג לעשירייה הראשונה. היא מקדימה בכך גם את ב.מ.וו (1,761) ובעיקר את אודי (1,478) שבמשך שנים הובילה את שוק היוקרה וכעת נעקפת על ידי מתחרותיה הגרמניות עם קיטון של 30%. גם וולוו (683) סובלת מירידה בהיקפי המכירות עם קיטון של 37% וגם היא לראשונה מזה שנים יורדת למקום החמישי ונעקפת על ידי לקסוס (866).