סוף שבוע של תאונות ברכבת. במהלך סוף השבוע החולף, בין יום שישי ליום ראשון בבוקר, התרחשו בחברת רכבת ישראל מספר תאונות תפעול מדווחות או כפי שמכנים זאת ברכבת - "אירועי בטיחות". ל-ynet נודע כי היקף האירועים ותכיפותם הובילו לישיבה דחופה של מנכ״ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, עם הסמנכ״לים השונים בחברה.
1 צפייה בגלריה
רכבת ישראל תחנת השלום תל אביב
רכבת ישראל תחנת השלום תל אביב
( צילום: רכבת ישראל )
התאונה הראשונה אירעה במסילת לוד בבוקרו של יום שישי (20.5), ובה נפל קרון מהפסים במהלך עבודות. על פי הדו״ח שהגיע לידי ynet, נהג הכלי נסע ללא רשות ממונה, פרץ מסוט (מתקן הסטת כיוון על הפסים, ר.ר) שלא היה מוכן עבורו וגרם נזק גם למערכת המסוט. מספר שעות אחר כך, הפעם במהלך עבודות החלפת פסים בתחנת בנימינה, ירד קרון רכבת מהמסילה מסיבה לא ברורה. סבב התאונות נמשך ובשבת בבוקר (21.5), סמוך לשעה תשע, נשמט כלי עבודה נוסף של קבלן חשמול בתחנת רחובות וביום ראשון (22.5) בבוקר, נפגע כלי תשתיות ונשמט על סרן אחד.
מנכ״ל הרכבת אמר לעובדיו כי מדובר במספר אירועי בטיחות בזמן קצר שדורשים מיקוד ומעורבות מנהלים. על פי גורמים ברכבת, מייקסנר ביקש מהסמנכ"לים לעצור את העבודות ביום שני ולא לחדשן לפני העברת תדריכים יסודיים הנוגעים לבטיחות, תוך ירידה לפרטים ודגש על נהיגה נכונה.
עוד ביקש כי חטיבת הבטיחות תוציא דף הנחיות הכולל ריענון נהלי עבודה, וכי חטיבת הביטחון תרענן נהלים, כי כל אירוע יתוחקר וכי החטיבות המבצעות תחקירים יפיקו לקחים ויבצעו מעקב אחר ישומם.
מרכבת ישראל נמסר כי "מדובר בארועים תיפעוליים במתחמי העבודה של רכבת ישראל, ובשום שלב לא סיכנו נוסעים או עובדים. נושא הבטיחות מקבל בחברה חשיבות עצומה וככזה מטופל ע"י המנכ"ל וההנהלה הבכירה".