בקצרה:
  • סיטרואן מציידת את ה-C5 איירקרוס בהנעה היברידית קלה
  • היצרנית: מחצית מהנסיעות העירוניות על חשמל בלבד
  • לישראל? במהלך השנה הבאה
סיוע חשמלי: סיטרואן תשלב מערכת הנעה היברידית קלה ב-C5 איירקרוס, שהוצגה כבר במספר דגמים של פיז'ו ולטענת היצרנית אמורה להביא לשיפור של 15% בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים ביחס למנוע ה-1.2 ליטר הוותיק.
מנוע הבנזין עצמו, מוגדש עם 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, עבר מקצה שיפורים, לטענת סיטרואן עם החלפה של 40% מהחלקים, ניצולת תרמית משופרת והספק שעלה ל-136 כ"ס (6+). נתון המומנט נותר ללא שינוי, 23.4 קג"מ. לצידו יהיה מנוע חשמלי בהספק של 28 כ"ס, עם סוללת 48V שתותקן מתחת למושב הנהג. תיבת 8 ההילוכים האוטומטית המוכרת תוחלף בתיבה כפולת מצמדים עם 6 יחסים, שלדברי סיטרואן תוכננה במיוחד לעבודה עם מערכות היברידיות.
פחות זיהום, יותר כוח: בסיטרואן מצהירים כי בשונה ממערכות היברידיות-מתונות מוכרות, שלרוב פועלות רק בעמידה או בהאטה, זו של ה-C5 איירקרוס מסוגלת לספק גם נסיעה חשמלית לחלוטין במהירויות נמוכות, ותאפשר נסיעה נקיה מזיהום למשך 50% מזמן הנסיעה בעיר. בנוסף, המנוע החשמלי מסוגל להעניק תוספת של 12 כ"ס בזמן תאוצה.
בדגמים שצוידו במערכת ההנעה החדשה התווספו מספר תצוגות ללוח המחוונים הדיגיטלי, עם חיווי על זרימת האנרגיה, מצב הטעינה ואחוז השימוש בחשמל מתוך זמן הנסיעה הכולל.
מה אנחנו חושבים: עם כל ההערכה שיש לנו להנעות חשמליות, מערכות היברידיות-מתונות הן משהו אחר לגמרי. לרוב מדובר בהצהרה סביבתית שמצליחה אולי להפחית אחוזים בודדים מנתוני פליטת המזהמים, אך לא כזו שמשפיעה באופן ממשי על צריכת הדלק או חווית הנסיעה. בסיטרואן טוענים אחרת, ומכנים את הדגם בשם היומרני "C5 איירקרוס הייבריד". לא פחות. האם המערכת שלהם אכן טובה יותר ממערכות דומות שפגשנו בעבר? לא נדע לפני שננהג.