בקצרה:
  • לוסיד אייר סדרתית ראשונה עולה בשבת (30.10) על הכביש
  • עם נתוני-על שצריכים להטריד את היריבה הגדולה טסלה
  • המחיר בשמיים, לארץ היא לא צפויה בינתיים להגיע
כבר לפני שנה ברור היה שיצרנית הרכב החשמלי הקטנה מארה"ב, לוסיד מוטורס, מחזיקה ביד קלף חזק. הנתונים אותם חשפה אודות האייר העתידית, דגם ראשון מתוצרתה, היו סופר מרשימים. לא במקרה הם גם נראו כבר אז כמו תשובה משודרגת לטסלה מודל S, זו שנכנסה כבר לדפי ההיסטוריה המוטורית כמלכה האם של עולם הרכב החשמלי. עם 1,080 כ"ס, זינוק מעמידה ל-96 קמ"ש תוך 2.5 שניות, יותר מ-270 קמ"ש ועד 810 ק"מנ של טווח ממצברי 113 קוט"ש. נשמע מדהים אז, וגם היום.
ועכשיו לנתוני אמת שתציג המכונית הראשונה שלוסיד תעלה על הכביש, ממש ביום שבת הקרוב (30.10). אם חשבתם שהנתונים המקוריים היו מרשימים, הנה גרסתם המשודרגת (עוד יותר) בדגם אייר בגרסת "חלום": 1,111 כ"ס, 274 קמ"ש, מצברי 118 קוט"ש ולכן גם טווח מרבי של 847 ק"מ.
כמעט שכחנו. במקור הבטיחה לוסיד כי ההאצה לרבע מייל, מסממני היכולת המוכרים ביותר בשוק האמריקאי, תסתיים תוך 9.9 שניות. ובכן, הוא לא. הזמן הרשמי אותו מייחסת לוסיד לאייר עומד על 9.67 שניות, אחד הזמנים המהירים ביותר שנקבעו מעולם לרכב סדרתי בכל רמת הספק או מחיר.
במקרה של לוסיד הוא עומד על 169 אלף דולר מאוד עסיסיים לגרסאות החזקות-מהודרות שתתחיל לשווק. לקוחות החברה הראשונים הוזמנו לאתר המסירה בניוארק, קליפורניה, לא רחוק מפס ייצור של מכונית אחרת בפרימונט - של טסלה כמובן.
בשבועות הקרובים תעבור לוסיד לייצר גרסאות פשוטות וזלות יותר בפס הייצור של החברה באריזונה. למשל הגרנד-טורינג שתעלה 139 אלף דולר. בשנה הבאה צפויים דגמים בסיסיים יותר כמו הטורינג (95 אלף דולר) והפיור (77 אלף דולר). כל המחירים ללא מסים מקומיים ועלות שילוח. גרסת פנאי צפויה להצטרף רק במחצית השניה של 2023.
3 צפייה בגלריה
לוסיד אייר
לוסיד אייר
לוסיד אייר
איך המחירים האלה מול היריבה הגדולה טסלה? יקרים, יותר, בעיקר אלה של הגרסאות הראשונות והסופר-מאובזרות, שלפחות על פי פירוט ותמונות היצרנית לצד דיווחים בתקשורת האמריקאית, מציעות רמה שונה לגמרי של איכות מהרמה הלא אחידה ומרשימה של טסלה מודל S.
אבל הפערים קטנים מכפי שניתן להניח. מודל S בסיסית (לונג ריינג') עולה 88 אלף דולר לפני עלויות נוספות, אך הפלייד הקיצונית והמואבזרת ביותר אותה יש להשוות ללוסיד אייר בגרסה היקרה ביותר, עולה 148 אלף דולר. יש רק לציין כי למרות שהפלייד מייצרת משלושה מנועי חשמל "רק" 1,020 כ"ס, כמעט 100 כ"ס פחות מלוסיד, היא מזנקת ל-96 קמ"ש בזמן המהיר ביותר בתעשית הרכב הסדרתי (1.99 שניות) ומסיימת את המיאוץ לרבע מייל תוך 9.23 שניות בלבד. מספרים כה מרשימים עד כי הם כמעט מופרכים.