בקצרה:
  • גם פיז'ו מכריזה על תאריך יעד למעבר לחשמל בלבד - 2030
  • אבל רק באירופה. בשאר העולם תמשיך לשווק דגמי בנזין
  • מ-2024 יצוידו כל הדגמים במנועים חשמליים
1 צפייה בגלריה
פיז'ו 208
פיז'ו 208
פיז'ו 208 - 20% מהמכירות באירופה, הגרסה הכל חשמלית
(צילום: ניר בן זקן)
אלפא רומיאו תהפוך לחשמלית בלבד בעוד חמש שנים, DS בעוד ארבע, אופל תוך שבע שנים ועכשיו גם פיז'ו מכריזה על יעד מעבר לדגמים חשמליים בלבד באולם התצוגה - 2030. אבל היא תמשיך לייצר מכוניות בנזין ודיזל עבור שווקים מחוץ ליבשת אירופה. כל זאת במסגרת מעבר הקונצרן - הכולל גם את מותגי FCA האיטלקי-אמריקאי, לרבות ג'יפ, קרייזלר, דודג' וראם - למקורות הנעה פחות מזהמים.
לדברי לינדה ג'קסון, מנכ"לית פיז'ו, הקונצרן כולו עובר לשימוש בפלטפורמות ייעודיות - בארבעה גדלים, שלושה לכלי רכב פרטיים, אחת למסחריים - לחשמל, שמטרתן להעניק בסיס למגוון רחב ככל האפשר של דגמים בכל מותגי סטלנטיס. בעיקר לחשמליים, אך גם עם מנועי בעירה פנימית. "אלה ישמשו את כל הדגמים האירופאיים שלנו החל מ-2030. אבל אני חייבת לייצר כלי רכב עם מנועי בעירה פנימית עבור שווקים אחרים, מחוץ ליבשת", הוסיפה בראיון שהעניקה לאוטומוטיב ניוז אירופה. המעבר לפלטפורמות הייעודיות מתוכנן להתבצע בעוד שנים ספורות.
באוטומוטיב ניוז מזכירים כי בכך מקדימה פיז'ו, כמו רבות אחרות, את תאריך היעד המוצע להפסקת שיווק מנועי בעירה פנימית שמקדם האיחוד האירופאי, בדרך לאפס פליטת מזהמים מכלי רכב ב-2035. לדברי קרלוס טבארס העומד בראש הקונצרן, כ-70% מכל כלי הרכב שישווקו מותגי סטלנטיס ב-2030 יהיו חשמליים או היברידיים-נטענים. בארה"ב יעמוד באותה שנה היחס על 60% בנזין-דיזל, 40% חשמליים או היברידיים-נטענים.
בארסנל הדגמים הנוכחי של פיז'ו, כך מזכירים באוטומוטיב ניוז, 70% מהדגמים נטענים מרשת החשמל, חשמליים לגמרי או היברידיים-נטענים. החל ב-208, ה-2008 וה-3008 שמשווקים גם בישראל, בעוד ה-308 החדשה תקבל מנוע כל-חשמלי רק ב-2023 אך כבר עתה משווקת עם היברידי-נטען. וכמובן שלל דגמים מסחריים לשימוש עסקי.
לדברי ג'קסון, כבר ב-2024 יציע הארסנל כולו גם דגמים "מחושמלים", כולל 3008 כל-חשמלי שיושק בעתיד הלא רחוק. עוד אמרה כי כ-20% מכלל מכירות הסופר-מיני 208 הן של הגרסה החשמלית, הרבה מעבר לצפי המקורי.