ההצלחה של קופרה, המעבר לרכב חשמלי ורה-ארגון מתוכנן בקונצרן פולקסווגן שעדיין מתאושש מפגעי הקורונה. כל אלה - ומן הסתם התפתחויות פנים ארגוניות שלעולם לא נשמע עליהן - הביאו להחלטת חבר המנהלים הבכיר: סיאט תפסיק לייצר מכוניות תוך 5 עד 7 שנים. בכל מקרה, עד סוף העשור תעצור סיאט לחלוטין את פעילותה כיצרנית רכב, שפעלה החל מ-1950, ותהפוך לחברה המספקת שירותי ניידות, עירוניים בעיקר.
2 צפייה בגלריה
סיאט איביזה קופרה
סיאט איביזה קופרה
סיאט איביזה קופרה - לא נשכח
למרות שנדמה כי מדובר בזעזוע של ממש בתעשייה, שכן סיאט פועלת עדיין בקצב מלא - כחצי מיליון מכוניות בשנה - ולא מוצאת עצמה מדשדשת כמותגים שנמוגו לאורך ההיסטוריה, הפתעה גדולה זו לא. בין היתר חשוב להזכיר כי סיאט היא היחידה בקונצרן פולקסווגן שלא הציגה עד כה אף מכונית חשמלית. למעט קטנוע בשם MO, המצביע ממילא על התמקדות עתידית בתחבורה עירונית. בהמשך צפויה סיאט "החדשה" להציג גם קוואדרסייקל, רכב עירוני חשמלי זעיר בסגנון רנו טוויזי, שיוכל לשמש גם לשירותי תחבורה שיתופית.
2 צפייה בגלריה
סיאט לאון
סיאט לאון
סיאט לאון - מתחרה קשה לגולף
(סיאט)
עד לשנת 2030 תמשיך סיאט לייצר מכוניות עם מנועי בעירה פנימית, בחלק מהמקרים עם הנעה היברידית. ההיצע הקיים של היצרנית הספרדיה, הכולל את סיאט איביזה, לאון, ארונה, אטקה וטראקו, צפוי להמשיך ולשרת אותה גם בשנים הקרובות. רכב חשמלי כנראה כבר לא ייוצר, והדגמים הקיימים יזכו לכל היותר במתיחת פנים. דגמים חדשים לגמרי? אלה לא צפויים להגיע.
מפעלי סיאט במרטורל ימשיכו לייצר את דגמי קופרה הרווחיים יותר, שבחלקם מבוססים על דגמי סיאט מוכרים ובחלקם על פלטפורמות חשמליות של הקונצרן. בהם קופרה בורן המשפחתית ורכב הפנאי קופרה טווסקאן. המותג הצעיר יחסית, בעבר חטיבת הביצועים של סיאט, צפוי להתרחב במהירות עם מגוון דגמים נוספים עד סוף העשור, ולהפוך לחטיבה הספרדית של קונצרן פולקסווגן, עם ניחוח פרמיום שמאפשר תגי-מחיר גבוהים ובהתאם רווחים גדולים יותר.