בקצרה:
  • קיה מותחת את פניה של הפיקנטו בפעם האחרונה
  • העדכון הבא צפוי להיות דגם כל חדש
  • מתי בישראל? ביבואנית לא יודעים לומר
3 צפייה בגלריה
זו קיה פיקנטו החדשה
זו קיה פיקנטו החדשה
זו קיה פיקנטו החדשה
(autospy.net)
הסוף קרוב: קיה תציג בקרוב מאוד מתיחת פנים שנייה במספר (ואחרונה) לפיקנטו הנוכחית, שהוצגה לראשונה ב-2017. נזכיר כי בתעשיית הרכב העריכו לפני כשנה כי היצרנית הקוריאנית תמתין ותציג בקרוב דגם מחליף חשמלי, אולם נראה כי המעבר לחשמל בקטגוריית המיני מאתגר יותר מהצפוי. זאת בשל הצורך לשמור על ממדים צנועים ומחיר נמוך, שתי תכונות שפחות מזוהות עם מערכות הנעה חשמליות. במילים אחרות - חיי הדגם צפויים להסתיים תוך כשנתיים-שלוש.
על פי תמונות שדלפו לרשת ופורסמו באתר Autospy הקוריאני, יחידות התאורה עוצבו מחדש מלפנים ומאחור (כולל פס תאורה רוחבי על דלת תא המטען), וכך גם הפגושים. גם סביבת הנהג נותרה דומה, עם שינוי עיקרי בדמות לוח מחוונים דיגיטלי מתבקש, הנמצא אצל האחות מבית יונדאי (i10) ונחשב ממילא זול יותר לייצור מלוח אנלוגי.
מעבר לשינויים מבחוץ, אין בשלב זה מידע נוסף. יש עם זארת להניח כי הפיקנטו תמשיך להשתמש במערכות הנעה מבוססות בעירה פנימית בלבד. יתכן ונראה שינוי מסוים לקראת כניסת תקנות הזיהום יורו 7 לתוקף ב-2025.
על פי התקנות החדשות, תהיינה מגבלות מחמירות על גודל חלקיקי המזהמים הנפלטים, ורמת עמידות המכלולים בתקנות הזיהום נדרשת להיות כפולה מהיום (200 אלף ק"מ או 10 שנים, לעומת 100 אלף ק"מ או 5 שנים). אי עמידה ביעדים תגרור תשלום קנס על כל פיקנטו שתיוצר - תשלום שצפוי לייקר את הרכב ולהפוך אותו ללא כדאי לייצור.
מה אנחנו חושבים: הצגת מתיחת פנים שנייה לפיקנטו נובעת מצורך בהארכת זמן עד לפתרון הולם. שכן לצייד אותה בהנעה חשמלית בשלב זה יהפוך אותה ליקרה מדי. מצד שני, הזמן בו מנועי בעירה פנימית ימשיכו להיות רלוונטיים מתקצר והולך. כרגע יש לקיה עוד שנתיים-שלוש למציאת פתרון.