לפי נתוני אתר סוכנות הביטוח הדיגיטלית Wobi, זינקו מחירי פוליסות הביטוח מתחילת השנה ב-5.4% בממוצע, וב-7% מאז אפריל 2021. בוובי מייחסים את ההתייקרות גם לעלייה במחירי החלפים, כתוצאה מבעיות אספקה עימן מתמודדת תעשיית הרכב מאז תחילת מגפת הקורונה.
1 צפייה בגלריה
 שטרות של שקלים
 שטרות של שקלים
שטרות של שקלים
(צילום: shutterstock)
כך למשל, ביטוח להונדה ג'אז התייקר בחודש האחרון ב-10.5% וליונדאי i10 ב-9.7%. ביטוח למיצובישי אאוטלנדר התייקר ב-9.4% , לפורד פוקוס ב-8.7% ולסיאט איביזה ב-8.2%. בהשוואה שנתית, מחירי אפריל 22' לעומת 21', יש דגמים שתעריפי הביטוח שלהם התייקרו משמעותית: ביטוח לקיה ספורטאז' התייקר ב-16.5%, לטויוטה קורולה ב-12.5% וביטוח ליונדאי i20 ב-9.7%.
עם זאת, יש גם דגמים מעטים שתעריפי הביטוח שלהם הוזלו. ביטוח לסקודה אוקטביה אמנם התייקר ב-5.3% בהשוואה שנתית, אך הוזל מתחילת השנה ב-3.7%. ביטוח לניסאם מיקרה הוזל ב-1.1% מתחילת השנה וב-2.2% בהשוואה שנתית.
לדברי נדב שרייבמן, מנהל מחקר ואנליזה ב-Wobi: יש הבדלים משמעותיים לעיתים בין תעריפי הביטוח לאותם דגמים בין חברות שונות, שכן כל אחת קובעת את המחירים לפי תיק הביטוח שלה, תאונות וגניבות שאירעו לצי המבוטחים שלה, שמשתנים מחברה לחברה. לדבריו, "המדד משקף את המשך מגמת עליית מחירים בתעריפי הביטוח, וסביר שנראה עליות מחירים נוספות במהלך השנה. עם זאת, השונות הגדולה בין תעריפי הביטוח של החברות השונות לדגמים זהים, לצד השוואת מחירים יכולה להוזיל את המחירים שישלמו הנהגים".