תמונה ראשונה: דגמים ראשונים של סאנגיונג רקסטון נצבעו בימים האחרונים בצבעי המשטרה ומשמר הגבול, לקראת מסירתם לכוחות הביטחון. זאת לאחר שהרכב הקוריאני זכה במכרז המשטרה לרכב סיור, ויחליף מאות קיה סורנטו שנמצאים כיום בשירות, החל מחודש אוקטובר.
3 צפייה בגלריה
(משטרת ישראל)
יש להזכיר כי זו זכייה ראשונה במכרז רכב ממשלתי מרכזי למותג רכבי השטח הדרום קוריאני, המשווק בארץ כבר יותר מ-20 שנה ועדיין לא הצליח לפרוץ למודעות של הציבור הרחב. הרקסטון גבר במכרז על טויוטה לנד קרוזר, ג'יפ גרנד צ'ירוקי, שברולט טראוורס וטויוטה פוראנר בייבוא מקביל.
כמו בסורנטו, גם ברקסטון יופרד המושב האחורי מתא המטען ומהמושבים הקדמיים באמצעות סורגים והפרדה קשיחה, וישמש כתא מעצר ראשוני. בניגוד לקיה, הסאנגיונג מצויד גם בהילוך כוח לצד ההנעה הכפולה, וביכולת עדיפה בשטח. הרקסטון המשטרתי מצויד, כמו הדגם שנמכר לציבור, במנוע טורבו דיזל עם 202 כ"ס.
3 צפייה בגלריה
(משטרת ישראל)
בעולם נמצאת סאנגיונג, שקיבלה לפני שנה וחצי את הגנת בית המשפט לפשיטות רגל בדרום קוריאה, בהליכים למכירתה לקבוצה בראשות חברת הכימיה והפלדה המקומית KG. הקבוצה תשקיע 700 מיליון דולר בעסקה. זאת לאחר שעסקה קודמת למכירת סאנגיונג, לידי יצרנית האוטובוסים אדיסון, התמוטטה.
סאנגיונג, שהוקמה ב-1954 כדי להרכיב את הג'יפ האמריקאי, פיתחה בהמשך דגמים מקוריים על בסיס רכיבי מרצדס, נרכשה בידי דייהו שפשטה רגל, נמכרה ל-SAIC הסינית ובהמשך למהינדרה ההודית, שבדצמבר 2020 הודיעה כי תפסיק לתמוך בה כלכלית.
3 צפייה בגלריה
(משטרת ישראל)
בישראל מסרה סאנגיונג בשבעת החודשים הראשונים של השנה 369 כלי רכב, זינוק נדיר של 95% בשוק שהציג ירידה ממוצעת של 14.4% במכירות.
מה אנחנו חושבים: למרות ההתמקדות של סאנגיונג ברכבי שטח, פלח שוק מבוקש בארץ, ותמורה טובה לכסף שמלווה את הרקסטון מאז השקת הדור הראשון שלו ב-2001, היא עדיין לא הצליחה לפרוץ בשוק הישראלי. הזכייה במכרז המשטרתי תוכל לאפשר לה להעלות בזמן קצר יחסית כמות כלי רכב שהייתה מוכרת בשנה, ולהגביר את המודעות לרקסטון וליצרן עצמו.
אבל ללא התייצבות במצבו של היצרן בחו"ל, ומימוש ההבטחה להתחיל בשנה הבאה למכור קרוסאובר חשמלי ראשון, היא תמשיך להיות שחקן נישה בארץ, ויצרן קטן מדי שעתידו מעורפל בחו"ל.