אחרי תקופה ארוכה של מחסור במלאים, נראה ששוק הרכב במגמת ההתאוששות. דו"ח איגוד יבואני הרכב שפורסם אתמול (א') חושף כי קרוב ל-106 אלף רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל ברבעון הראשון של 2023, עליה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בטבלת המותגים מובילת השוק היא עדיין יונדאי, שרשמה נתונים קרובים לאלו של השנה שעברה ומסרה קצת יותר מ-18 אלף רכבים ברבעון. גם קיה שבמקום השני שומרת על מספרים דומים, אך טויוטה במקום השלישי צללה בחדות (38%-) ולעומתה מאזדה שבמקום הרביעי עלתה בשיעור של 37%. בהמשך העשיריה שני מותגים סיניים חדשים - BYD במקום החמישי עם קרוב ל-6,000 מסירות, שחלפה על פני סקודה שירדה למקום השישי. גם צ'רי עלתה בדירוג מהמקום השמיני בסיכום פברואר לשביעי כעת עם כ-4,700 מסירות, הישג מרשים בהתחשב בכך שכל היצע הדגמים שלה הוא על טהרת מנועי הבנזין.
את העשיריה סוגרות מיצובישי שירדה ב-13%, פיז'ו וסוזוקי שעלו בכמעט 30% כל אחת. מותגים נוספים שרשמו עליה ולא מדורגים בעשיריה הראשונה הם ג'ילי (313%+), סיאט (58%+), סובארו (61%+) ורנו (190%+). מנגד, נרשמו ירידות בולטות אצל ניסאן (42%-), ג'יפ (24%-), דאצ'יה (26%-), פורד (38%-) ואיסוזו (43%-). עוד נתון מפתיע הוא כמות המסירות של מותג החשמליות ORA, שהעלתה על הכביש עם 178 מכוניות בלבד מאז תחילת השנה.
במותגי היוקרה מובילת השוק היא עדיין מרצדס, שהתייצבה במקום ה-15 הכללי עם יותר מ-2,000 מסירות, עליה של 4%. אודי מציגה גידול משמעותי (26%+) לעומת השפל של אשתקד עם כ-1,500 רכבים, עוקפת בכך את ב.מ.וו שירדה למקום השלישי עם קצת יותר מאלף מסירות וקיטון של 34%. אחריהן ברשימה נמצאות וולוו (40%+), לקסוס (26%-), ג'נסיס (47%+) וקדילאק (9%-).
מבין הדגמים הנמכרים ביותר תופס את המקום הראשון BYD אטו 3 עם כ-5,600 מסירות. נזכיר כי מיד לאחר תחילת שיווק BYD כאן הפך האטו 3 לרב מכר והיה לדגם הנמכר ביותר גם ברבעון האחרון של 2022. במקום השני נמצאת מאזדה 2 הוותיקה עם כ-3,400 מסירות, ובמקום השלישי ג'ילי גיאומטרי C עם כ-3,100 מסירות. את החמישיה הפותחת של הדגמים הנמכרים ביותר סוגרת יונדאי עם טוסון ו-i10, עם כ-2,900 יחידות שנמסרו מכל אחד מהדגמים.