• אילן בננו, לשעבר בכיר במחלקות השירות של כלמוביל וצ'מפיון, גויס כדי להקים מערך שירות אך עזב את החברה
  • השקת מסודרת של המותג אמורה הייתה להתבצע בינואר, אך תדחה לפי הערכות עוד זמן רב
  • חדשות טובות למתחרות הגרמניות אודי וב.מ.וו שסוגרות במהירות את הפער
מה אנחנו חושבים: ההחלטה של טסלה לחדור לשוק המקומי בפעילות ישירה, משמע ללא יבואן מקומי כמקובל אצלנו, עשויה הייתה לשמש דוגמה לשיטת מכירה חדשה ויעילה יותר. אבל מה שאמור היה להיות סוג של "מבצע יהונתן", נראה מרגע לרגע כמו "גבעת חלפון" וההפסד כולו שלנו: טסלה היא אלטרנטיבה רעננה לדגמי היוקרה הקיימים והגעתה הייתה נותנת דחיפה למכירות החשמליות בארץ באשר הן. חבל שבינתיים לפחות זה לא קורה
2 צפייה בגלריה
טסלה מודל Y
טסלה מודל Y
טסלה מודל Y
אכזבה לישראלים שקיוו להזמין השנה מכונית חשמלית של טסלה: ההשקה הישראלית צפויה להידחות שוב בכמה חודשים, לאחר שנעצרה הפעילות להקמת מרכז שירות של החברה וגיוס כוח אדם לטיפול במכוניות החשמליות. אילן בננו, לשעבר בכיר במחלקות השירות של היבואניות כלמוביל (מרצדס) וצ'מפיון מוטורס (קבוצת פולקסווגן) אשר גויס לפני כחצי שנה כדי להקים בארץ את רשת השירות, עזב את החברה.
משרד התחבורה דורש מכל יבואן רכב להקים מערך שירות, כתנאי לקבלת אישור יבוא מכוניות בהיקף נרחב, במטרה להבטיח שיטופלו במקצועיות וכדי לשמור את בטיחותן. טסלה קיבלה מהמשרד עד עתה רק אישור למעמד של יבואן זעיר, המאפשר יבוא של 20 מכוניות בשנה. עד היום עלו 10 מהן על הכביש, כולן נהוגות בידי צוות ההקמה.
יש להזכיר כי בניגוד לשאר יצרניות הרכב הפועלות בארץ באמצעות יבואנים, טסלה החליטה להקים פעילות מקומית שתשאר בבעלותה, ותעסוק במכירת המכוניות ובטיפול בהן. אלא שבינתיים, מהלכי ההשקה מתנהלים בפיגור גדול אחרי לוח הזמנים המקורי, לפיו אמורות היו מכוניות המותג האמריקאי להמכר בקניון רמת אביב כבר בינואר השנה. בהקשר זה יש להזכיר כי אחד המכשולים בהקמת מערך השירות המקומי הוא מגיפת הקורונה, המקשה על שליחת מכונאים להשתלמות במתקני טסלה בארה"ב או באירופה, ועל הגעת אנשיה לישראל.
לפי גורמים בענף, טסלה מפעילה בארץ כמה צוותים הפועלים בנפרד לקראת ההשקה. בעוד שהקמת מערך השירות והמכירות מתעכב, הצוות המטפל בהקמת תשתיות הטעינה ממשיך לעבוד. כפי שנחשף בכלכליסט, בחודש שעבר חתם הצוות על חוזים להקמת עמדות טעינה מהירות עם רשתות קניוני עזריאלי ומליסרון.
עמדות הטעינה המהירה של החברה, המכונות סופר-צ'ארג'רס, יוקמו לפי ההערכות בקניוני עזריאלי בתל אביב ובחיפה, בקניוני עופר באילת (בלכת שבא), בתל אביב (רמת אביב) ובקניון נוסף של הרשת בצפון הארץ. טסלה נוהגת להקים בכל שוק שבו היא פועלת עמדות הטענה מהירות משלה, שזמינות רק למי שרוכש ממנה מכוניות.
אילן בננו לא הגיב לדברים.