בקצרה:
  • פורד פומה ST יהיה גם אוטומטי וחלש יותר
  • יהיה מבוקש לא פחות מאחיו הידני, אבל באירופה
  • למרות הפוטנציאל, לישראל הוא לא יגיע
ביצועים בלי קלאץ' ברגל: פורד תציג בקרוב את הפומה ST, גרסת הביצועים לרכב הפנאי הקטן, גם עם תיבת הילוכים אוטומטית, כפולת מצמד עם שבעה יחסים. כך עולה ממחירון דגמים עתידי שפורסם (בשוגג כנראה) באתר פורד ביוון. גם המנוע עצמו שונה, ובהתאם לייעוד הרגוע יותר, יוצב בו מנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח ליטר בלבד, עם מערכת היברידית קלה (48V) אבל לא פחות מ-170 כ"ס. ובכל זאת, אלה 30 כ"ס פחות ממנוע 1.5 ליטר שהוצע עד כה, עם תיבת שישה הילוכים ידנית.
נתוני ביצועים לא פורסמו, אך הזינוק ל-100 קמ"ש צפוי להיות איטי במעט מ-6.7 השניות של הגרסה ששווקה עד כה. הכוח ימשיך לעבור רק לגלגלים הקדמיים, אך לא ברור האם כמו בגרסה הבכירה יוצע בדגם הזה דיפרנציאל מוגבל החלקה.
מה עוד צריך לדעת: הפומה ST מבטיח גם יכולת דינמית גבוהה מהגרסה הרגילה הודות לשינויים במערך המיתלים, לרבות קורת מתח שונה מאחור, מוט מייצב מעובה מלפנים ובולמי זעזועים קשיחים יותר. גם ההגה שונה והוא מהיר ב-25%, הבלמים גדולים ב-17% (271-325 מ"מ לפנים-אחור) ועל הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S.
מבחינה עיצובית נבדל ה-ST מהפומה הרגיל בפגוש קדמי אגרסיבי יותר, חישוקים שונים וצמד מפלטים לעומת בודד בדגם הרגיל. בתא הנוסעים יש הגה שונה עם כיתוב ST, תצוגת נתוני אקשן על לוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ומושבי רקארו קדמיים שמעניקים תמיכה טובה יותר.
מה אנחנו חושבים: באירופה ובצפון אמריקה זוכים דגמי ST מבית חטיבת הביצועים של פורד להצלחה אדירה. אצלנו לעומת זאת חלף בדיוק עשור חלף מאז נחתה כאן על ידי היבואנית הרשמית בפעם היחידה מכונית ביצועים, הפוקוס ST (דור קודם). ולמרות הפוטנציאל בפומה ST המשלב באופן ייחודי במותג ליבה בין קטגוריית פנאי לביצועים, וכעת עם תיבה אוטומטית, גם הוא לא ישנה את המצב. חבל.