אחת ממכוניות הניו-רטרו המצליחות בהיסטוריה מחדשת את פני גרסת הקצה היקרה והחזקה שלה. מיני קאנטרי הוא הדגם הגדול ביותר של מותג המכוניות הוותיק השייך לב.מ.וו הגרמנית שחידשה אותו. בעבר מוכר בזכות מכונית מקורית, פשוטה, קטנטנה, חכמה וזולה, היום משווק - בישראל לפחות - כמותג יוקרה מתוחכם, אופנתי וממש לא זול.
JCW היא חטיבת הביצועים של מיני, במידה רבה דומה ל-M של היצרנית האם. דגמי מיני השונים זוכים לטיפול הכולל שדרוג דינמי בעיקר, עם מנוע חזק יותר, מתלים ובלמים אחרים, כיול שונה להגה ותיבת ההילוכים ועוד. וגם בקאנטרימן, שהכניס את מיני לקטגוריית רכבי הפנאי הסופר-פופולארית כיום. כעת הוא עובר מתיחת פנים, ואת זה אתם צריכים לדעת עליו:
  • את מי החליף: זו למעשה מתיחת פנים מהירה, רק שנה לאחר שהוצגה קאנטרימן JCW הראשונה, ובהתאם, השינויים זניחים. את ההבדלים בעיצוב החיצוני לא ממש הצלחנו למצוא, אך בתא הנוסעים יש כעת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "5.5 במקום מחוונים אנלוגיים, ובנוסף לו יש מסך מגע בגודל "8.8 שהוצע בעבר כאופציה, ומעתה יהיה ציוד תקני.
  • כמה גדול, מול מי יתחרה: אין שינוי במידות ומי שרוצה בכל זאת להתרשם: 430 ס"מ לאורך, 182 ס"מ לרוחב ו-155 ס"מ לגובה. בסיס הגלגלים עומד על 267 ס"מ ולתא המטען נפח של 450 ליטר. המתחרה הישיר שלו צפוי להיות אודי SQ2, אשר בינתיים אינו משווק כאן.
  • כוח ומוח: זהו מנוע הארבעה צילינדרים החזק ביותר שב.מ.וו יצרה והוא מוצב גם בחרטומה של מיני GP הקיצונית-אקזוטית. בתמהיל: 2.0 ליטר טורבו עם 306 כ"ס, הנעה כפולה וגיר שמונה הילוכים אוטומטי ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הביצועים הם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות ו-250 קמ"ש מרביים. על ההאטה אחראים בלמי הדיסק גדולים מהקאנטירמן הרגיל (330-360 מ"מ לפנים-אחור).
  • המחיר, והאלטרנטיבה: המיני הגדולה והחזקה תגיע ארצה רק בהזמנה מיוחדת על ידי מי שיתבקש להעביר כ-350 אלף שקלים ליבואנית. במחיר הזה שווה לשקול לחסוך כ-100 אלף שקלים ולבחור בקופרה אטקה מבית סיאט. מותג הביצועים החדש של הספרדים יעניק על הנייר לפחות לא פחות ריגוש וישאיר המון כסף לשיפורים והדרכות נהיגה מתקדמות.
  • אבזור ובטיחות: מיני מסתפקת במערכת מיושנת ביחס למקובל, מבוססת מצלמה בלבד. זאת לעומת שילוב מצלמה-רדאר בדגמי ב.מ.וו מודרניים. לכן היא כוללת רק בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. אופציה נוספת ששווה לשקול היא התקנת בולמי זעזועים אדפטיביים שוודאי ישפרו את הנוחות בהתחשב בצמיגי מישלין פיילוט-ספורט 4 נמוכי חתך וכיול המיתלים נוקשה.
  • מה חשבנו עליו: טוב ככל שיהיה, הקאנטרימן הוא נטע זר במשפחת מיני שכן בגלל גודלו, הוא הפחות נאמן מכולם לערכי המותג הבסיסיים. מה שכמובן לא מפריע לו להצליח מאוד בעולם ואף בישראל, פועל יוצא של הרדיפה אחר ה"פנאי" בכל מחיר, כל קטגוריה. גרסת הקצה מבטיחה אמנם ביצועים טובים והנעה כפולה יעילה, אבל ממש לא ברור לנו מדוע להעדיף אותו על גרסה בסיסית של הדגם, במחיר נמוך משמעותית. ואפרופו מחיר, ברור לנו מדוע היבואנית אינה משווקת אותו כאן באופן סדיר.