בקצרה:
  • לא לראשונה אך עדיין חסר תקדים: יו"ר רנו מודה שפיז'ו היא הדוגמה
  • מצהיר בפירוש כי המהפך שעבר על PSA ראוי לחיקוי ברנו-דאצ'יה
  • מייעד למותג הרומני תפקיד דומה לזה של סיטרואן בקונצרן המתחרה
1 צפייה בגלריה
לוקה דה מאו - רוצה להביא את רנו-דאצ'יה למקום אחר
לוקה דה מאו - רוצה להביא את רנו-דאצ'יה למקום אחר
לוקה דה מאו - רוצה להביא את רנו-דאצ'יה למקום אחר
ללוקה דה מאו האיטלקי אין תפקיד קל. אחד הוותיקים, הבכירים והמוערכים בתעשיית הרכב שניהל בתפקידו הקודם את סיאט הבעייתית באופן מוצלח, צריך לנסות ולהצמיח משהו על האדמה החרוכה שהותיר אחריו קרלוס גוהן, מי שעמד בראש רנו-ניסאן ואחראי לאחת השערוריות הפרסונליות הגדולות בהיסטוריה של עולם הרכב. ומאז שנכנס לתפקידו ביולי השנה, לאחר שנאלץ לרצות מספר חודשי "הקפאה" מטעמי תחרותיות להם התחייב בפולקסווגן, הצהיר דה מאו על צורך דחוף בשינוי מהותי.
נדירים המקרים בהם יו"ר נכנס משחרר כל-כך הרבה הצהרות קשות לאוזני עובדיו כפי שהוא עשה. ובראיון שהעניק לאוטומטיב ניוז לאחרונה החליט כנראה לצאת לגמרי מגדרו והבהיר שוב כי הוא נושא עיניים לשינוי דוגמת זה שהתבצע במתחרה הגדול, קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן). מה שלא אמר עד עתה הוא כי מותג דאצ'יה אותו רכשה רנו ונהנית מאוד מעסקה זו, צריך לתפוס מעמד דומה לזה של לא פחות מסיטרואן בקבוצת פיז'ו. מקורי, ייחודי, עם קהל אדוק וריווחיות יוצאת דופן.
עוד אמר דה מאו כי הזהות של רנו אינה חזקה מספיק ונעה באזור הדמדומים שבין מותג עממי ליוקרתי. כפי שהוא רואה זאת, אצל PSA המצב ברור הרבה יותר אחרי חמש שנות שינויים והתאמות, ופיז'ו ממוקמת כמותג הפרמיום של הקונצרן בעוד סיטרואן הוא המותג העממי-מקורי יותר, ואופל כך נראה תמלא את החלל. רנו חייבת למצב עצמה גבוה יותר, כך היו"ר החדש, וההבדלים בינה לדאצ'יה חייבים להיות ברורים. "רנו צריכה להיות פיז'ו, ד'אצ'יה צריכה להיות סיטרואן", כך הוא.
בכירים בתעשייה רואים בהצהרה הזו כיוון ברור עבור שני המותגים. רנו תנסה להפוך לשחקן איכותי ומקורי יותר, פחות עממי בארסנל הדגמים שישווק, בעוד דאצ'יה חייבת לשחרר עצמה מתדמית המותג הזול במיוחד ולפתח לעצמה תדמית עצמאית חזקה בהרבה מזו עליה היא נשענת כיום, שמבוססת רובה ככולה על תג-מחיר נוח.
דה מאו אינו מהסס להודות כי סגמנט C לו שייכות משפחתיות קומפקטיות דוגמת המגאן אך גם רכב הפנאי קדג'אר, אינו מספיק דומיננטי בקונצרן. והסיבה לכך ברורה, שכן שני הדגמים ותיקים במיוחד ובמקרה של השני, גם מספרי המכירות שנמצאים באירופה בצניחה מבטאים זאת. ושוב, הוא מביט ב-PSA בערגה ומזכיר את ה-3008, להיט המכירות של PSA (גם בארץ). במילים פשוטות, נראה שדה מאו יצהיר בעתיד הלא רחוק על חדשות בתחום רכבי הפנאי הקומפקטיים-מחושמלים אצל רנו, ודגמים לחדשים ומעניינים בדאצ'יה. ושוב יקנא בפיז'ו-סיטרואן.