• לקסוס IS תגיע אלינו מעתה במפרט אמריקאי עם מנוע מוגדש במקום היברידי
  • הביצועים יהיו טובים יותר אך צריכת הדלק המצוינת בעבר מזנקת בעשרות אחוזים
  • המחיר צפוי להתייקר ולעמוד על כ-300 אלף שקלים
בלי הייבריד: לקסוס מתגאה כבר שנים ארוכות ובצדק גמור בהיותה ראשונה - בוודאי מיצרניות היוקרה - להכיר בחשיבות ההנעה ההיברידית ולשלב אותה בכמעט כל היצע הדגמים. זה גם סייע לה, שכן מכוניות עם מנועים משולבי סוללה מהוות כ-80% מסך מכירות המותג כאן. ולא רק כאן.
ובכל זאת, ל-ynet נודע כי יחידה אחת של ה-IS העדכנית נחתה בישראל לצרכי תקינה למרות ששיווקה באירופה מופסק. נראה כי ביבואנית בחרו להמשיך ולהביא את המשפחתית היוקרתית מארה"ב, ובהתאם נאלצו לוותר על נתוני צריכת דלק מעולים ורמת זיהום נמוכה.
שכן ה-IS שתגיע מה-US תשווק כך נראה רק עם מנוע מוגדש בנפח 2.0 ליטר ו-241 כ"ס, 18 כ"ס יותר מהגרסה ההיברידית. המנוע מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (רציפה בהיברידי) והנעה אחורית כבעבר. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.3 שניות, 1.1 שניות פחות מהגרסה ההיברידית. וכן, התשלום יגיע בתחנת הדלק שכן הצריכה הממוצעת עולה בעשרות אחוזים: 10.6 ק"מ לליטר לעומת 16.4 ק"מ לליטר בדגם ההיברידי.
מה עוד שונה: ה-IS העדכנית היא דור שלישי במי שאמורה הייתה לספק תשובה יפנו-אמריקאית לב.מ.וו סדרה 3, ומתיחת הפנים האחרונה היא השנייה במספר שעובר הדגם מאז הוצג לראשונה ב-2013. החרטום עודכן (כמובן), וכך גם יחידת התאורה הרחבה מאחור.
בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע במקום מסך התצוגה הארכאי בדגם היוצא, והוא גדול יותר בגרסאות הבסיס ("8 לעומת "7) אך זהה בגרסה בכירה ("10.3), עם צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. עם זאת, לקסוס משמרת (עדיין) את משטח המגע המיושן והשנוי במחלוקת שממוקם מאחורי בורר ההילוכים.
לדברי היצרנית, למערכת הבטיחות יכולת זיהוי משופרת של רוכבי אופניים והולכי רגל גם בתנאי תאורה ירודים. רשימת המערכות נותרה ללא שינוי וכוללת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, התרעת שטחים מתים ותאורה דינמית.
יכולת דינמית משודרגת: לקסוס טוענת כי ביצעה מספר שינויים במערכת המיתלים. בין היתר שימוש נרחב יותר באלומיניום, תכנון מחודש לקפיצים והמוטות המייצבים, הרחבת מפסקי הסרנים והפחתת המשקל הלא מוקפץ לטובת חדות ודיוק. גרסת F-ספורט הכוללת בולמי זעזועים אדפטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה וחישוקי "19 קלים של BBS קלים ב-1.8 ק"ג מהחישוקים המקוריים באותו גודל תשווק רק עם מנוע V6 ולכן כנראה לא תוצע כאן.
מה אנחנו חושבים: האחת הסיבות העיקריות לרכוש את ה-IS עד עתה הייתה יחידת ההנעה ההיברידית שהחזירה נתוני צריכת דלק מעולים במכונית ותיקה למדי, ללא צורך בטעינת לילה או נהיגה מתחשבת במיוחד. כל זאת לצד תג-מחיר אטרקטיבי הודות להטבת מיסוי. אבל הדגם האמריקאי שיגיע אלינו צמא יותר לבנזין, יקר יותר לרכישה וכל זאת על בסיס פלטפורמה מאוד ותיקה. וזה לא מבשר טובות לפוטנציאל המכירות, בוודאי שלא בתעשייה שדוהרת בכיוון ההפוך.