אחד משני כלי הרכב האלה יהיה הרכב הקרבי הנבחר של המשטרה ומג"ב. ל-ynet נודע כי שני טנדרים מתוצרת טויוטה ואיסוזו, עם מיגונים ייעודיים של החברות פלסן וגלובלשילד בהתאמה, הגיעו לשלב הגמר במרכז לרכב ממוגן המשמש את כוחות השיטור לפעילות באזורי יהודה ושומרון, ואחד מהם ישרת בעתיד במשטרת ישראל ומג"ב כתחליף לרכבי הקרקל הוותיקים הנמצאים בשירות מאז 2010.
3 צפייה בגלריה
פלסן טויוטה היילקס
פלסן טויוטה היילקס
טויוטה-פלסן
(צילום: יח"צ)
שני הדגמים עומדים בתקן מחמיר (STANAG 2) עם מיגון נגד ירי לרבות ירי צלפים מדויק בכדורים חודרי-שריון. בתא הנוסעים יש בשני המקרים מקום לנהג ועוד ארבעה נוסעים בגרסה אחת, או תא עם מקום לנהג ושני נוסעים ותא ייעודי מאחור עם מחיצת הפרדה שנועד להסעת עצורים.
3 צפייה בגלריה
גלובלשילד איסוזו דימקס
גלובלשילד איסוזו דימקס
איסוזו-גלובלשילד
במשטרה ומג"ב החליט לשנות כיוון עם כלי הרכב החדשים, ולכן נבחרו כבסיס טנדרים קומפקטיים – איסוזו דימקס בגלובלשילד, טויוטה היילקס בפלסן - במקום הקרקל המבוסס על שלדת פורד F350 הגדול והכבד. זו האחרונה מתאימה יותר לנשיאת מיגון ומאפשרת לצמצם את הפגיעה ביכולת הדינמית ויכולות השטח אמנם, אך שני הטנדרים החדשים יעניקו כושר תמרון עדיף במקומות צפופים. נקודה נוספת ואולי חשובה מכל: עלות הרכישה וההחזקה נמוכה בהם משמעותית.
3 צפייה בגלריה
פלסן קרקל
פלסן קרקל
הקרקל הוותיק יצא לגמלאות לאחר יותר מעשור של שירות על מדים
(צילום: EPA)
בין השינויים שביצעו חברות המיגון בטנדרים הסטנדרטיים: החלפת מערכות מיתלים לרבות בולמי זעזועים וקפיצים כדי לאפשר נשיאת משקל גבוה משמעותית מייעודו הסטנדרטי של הטנדר. המשקל הכולל יעמוד על מעט פחות מחמישה טון, מהם ארבעה טון משקל עצמי ועוד יכולת העמסה של כ-700 ק"ג ללוחמים ומטענם. בנוסף יש חישוקים שונים ומסיביים יותר ועליהם צמיגים דו-שימושיים עם מנגנון אל תקר, המאפשר המשך נסיעה גם לאחר מעבר על מחסום דוקרנים. שאר המערכות לרבות המנוע, תמסורת, היגוי ובלמים נותרו ללא שינוי, ויידרשו להתמודד עם משקל גבוה כפליים ויותר מכפי שתכנו יצרניות הטנדר.