בקצרה:
  • המארבל R של MG יתעכב במקצת ויגיע רק בשנה הבאה
  • שתי גרסאות, שלוש רמות גימור וטווח של עד 400 ק"מ
  • המחירים עשויים לנוע בין 170 ל-210 אלף שקלים
ועכשיו חשמלי ייעודי: שלא כמו ה-MG ZS EV, שסיים את 2020 כרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל, בין היתר הודות לתג-מחיר סופר אטרקטיבי שהוצמד לו, יצרנית הרכב הסינית עומדת להעלות על כבישי אירופה את הדור הבא של דגמי החשמל עם מיצוב גבוה יותר - המארבל R. זהו רכב פנאי חשמלי מתקדם עם ביצועים וטווח מרשימים שמבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, ואינו דגם מוסב דוגמת ה-ZS. היתרון הצפוי: שיפור בנוחות והתנהגות, צריכת חשמל וביצועים.
בתחילה אמור היה המארבל להגיע ארצה בסביבות החציון השני של השנה, אך ב-MG דיווחו היום (ב') כי השקתו מתעכבת קלות וצפויה להיערך בסביבות הרבעון הרביעי של השנה באירופה. ל-ynet נודע כי לכן הוא צפוי לנחות כאן רק ברבעון הראשון של 2022.
הסינים מדווחים כי מחירו באירופה צפוי לעמוד על 40-50 אלף יורו בהתאם לגרסה, ולהערכתנו בישראל הוא עשוי לעלות בין כ-170 ל-210 אלף שקלים, בהתאם לגרסה ושלוש רמות הגימור - קומפורט, לאקשרי ופרפורמנס.
המארבל הוא רכב גדול משמעיותית מה-ZS המוכר. הוא ארוך ממנו ב-36 ס"מ (467 ס"מ), רחב ממנו ב-12 ס"מ (192 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך בלא פחות מ-22 ס"מ (280 ס"מ). מידות אלה מאפשרות לו להציע תא נוסעים מרווח משמעותית, אם כי תא המטען מאחור אינו גדול במיוחד וקטן אף מאותו אזור ב-ZS (357 ליטר). גרסת ההנעה האחורית מציעה גם תא אחסון קדמי בנפח 150 ליטר. המשקל אינו גבוה במיוחד לכלי רכב חשמליים מסוגו - כ-1,800 ק"ג לבסיס, כ-1,900 ק"ג לגרסה החזקה.
גרסת הבסיס של המארבל R מצוידת בשני מנועים חשמליים על הציר האחורי שמייצרים יחד 180 כ"ס וכ-41 קג"מ. הגרסה החזקה והיקרה יותר מצוידת במנוע חשמלי נוסף המניע את הגלגלים הקדמיים - בסך הכל 288 כ"ס ו-66 קג"מ.
ההבדל בביצועים בהתאם: 7.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש או 4.9 שניות לאותו מיאוץ. בשני המקרים עומדת המהירות המרבית על 200 קמ"ש. טווח הגרסה צנועת ההספק עומד על 370 ק"מ לפי תקן WLTP, הטווח בשניה עומד על 402 ק"מ. בשני המקרים נדרשות 43 דקות כדי לטעון מ-5% ל-80% את הסוללות בעמדת טעינה מהירה.
ב-MG מבטיחים סוללת מערכות בטיחות מתקדמות יוצאת דופן, ומערכת הפעלה עצמאית למסך המגע העצום ("19.4) השולט על מערכות הרכב השונות. כמו כן טוענים שם לרמת גימור גבוהה משמעותית מהמקובל במותג, עם הקפדה על איכות הרכבה וחומרים, שתי נקודות בוחן קבועות במקרה של תעשיית הרכב הסינית, בינתיים לפחות.