בקצרה:
  • אלפא רומיאו מצטרפת באיחור לטרנד החשמלי
  • תציג בשנה הבאה רכב פנאי קטן חדש
  • צפוי להתבסס על פלטפורמת ג'יפ אוונג'ר
1 צפייה בגלריה
אלפא רומיאו טונאלה
אלפא רומיאו טונאלה
אלפא רומיאו טונאלה - הדגם החדש ישתלב מתחתיו
(צילום: ניר בן זקן)
איטלקי קטן: אלפא רומיאו פרסמה פוסט קצר ברשתות החברתיות, שבו היא מצהירה על כוונתה להשיק בקרוב רכב עירוני חדש ש"ישנה את כללי המשחק". ממידע שפורסם בעבר, וכן מדיווחים בתקשורת הרכב העולמית, נראה כי מדובר ברכב פנאי חשמלי חדש שיתבסס על פלטפורמת ה-CMP של פיז'ו-סיטרואן, בדומה לג'יפ אוונג'ר, פיג'ו 2008 ואופל מוקה.
רכב הפנאי החדש, שיהיה הדגם החשמלי הראשון בהיצע של המותג האיטלקי, אמור להיות הדגם הקטן והזול ביותר של המותג, מאז הפסקת שיווקו של המיטו לפני כחמש שנים. הוא ימוצב מתחת לטונאלה בהיצע של היצרנית, ויתחרה בדגמים כמו וולוו EX90, סמארט 1 ו-DS3.
מה עוד צריך לדעת: יחידת ההנעה צפויה להיות דומה לזו של האחים לפלטפורמה, עם מנוע חשמלי-קדמי בהספק של 156 כ"ס וסוללת 54 קוט"ש שצפויה לספק טווח נסיעה של כ-400 ק"מ. טעינת DC בקצב מירבי של 100 קילוואט תאפשר את מילוי הסוללות מ-20% ל-80% בתוך קצת פחות מחצי שעה. ייתכן וכמו באוונג'ר, בחלק מהשווקים תוצע גם גרסה עם מנוע בנזין, בסיוע מערכת היברידית-מתונה (48V).
החשיפה הרשמית של האח הצעיר במשפחת אלפא רומיאו מתוכננת רק לשנה הבאה. בעמודי הפייסבוק, הטוויטר והאינסטגרם של אלפא רומיאו תוכלו לנחש את שמו של הדגם החדש, אך היצרנית הודיעה כבר כי המנחש נכונה לא יזכה בפרס.
מה אנחנו חושבים: אלפא מגיבה כבר שנים באיחור לשינויים בתעשייה, לא ממהרת להציג דגמים חדשים כבר כשני עשורים ודוחה או אף מבטלת כאלה שאמורה הייתה להציג. אך החיבור עם פיז'ו-סיטרואן במסגרת קונצרן סטלנטיס העניק לאלפא גישה להיצע רחב וזול של פלטפורמות, יחידות הנעה ורכיבים רבים, כאלה שאמורים לסייע ליצרנית להגיב במהירות ולהציג שורה של דגמים חדשים בעלות פיתוח נמוכה יחסית.
היא גם חייבת לעשות כך, שכן מנהלי הקונצרן לא מתכוונים להעניק לחברות בו יותר מדי הנחות על אי עמידה ביעדים. ובכל זאת, גם כיום, שלוש שנים לאחר שנולד הקונצרן הענק, באולמות התצוגה של אלפא אין עדיין דגמים חדשים שנהנים מפירות האיחוד. עד שזה יקרה, בשנה הבאה במקרה הטוב, עלולה אלפא לגלות שהיא שוב נמצאת בפיגור אחרי המתחרות.