בקצרה:
  • רכב פנאי שני בקטגוריה הרווחית לאלפא רומיאו
  • יציע לראשונה באלפא גם הנעה היברידית-נטענת
  • צפוי להגיע לישראל בתוך כשישה חודשים
למעלה מחמש שנים לאחר שהציגה - באיחור ניכר - את הסטלביו, רכב פנאי ראשון עבורה, ושלוש שנים לאחר שחשפה אב-טיפוס לאח קטן, חשפה היצרנית האיטלקיה רכב פנאי שני שיציע לראשונה במותג הנעה היברידית-נטענת - אצלנו בתחילת הרבעון השלישי של 2022 ובארה"ב בגרסה אמריקאית תחת מותג דודג'.
לטונאלה גם משמעות היסטורית יוצאת דופן, שכן הוא כנראה דגם חדש אחרון בהיסטוריה העשירה של אלפא, עם מנוע בנזין, מפלט(ים) וסאונד. המותג האיטלקי המפואר, שזכה לא מזמן להבטחת מימון עבור העשור הקרוב, בו הוא אמור להוכיח כי הוא ראוי להיות חלק (ריווחי) מקונצרן סטלנטיס, עובר להנעה חשמלית בלבד תוך חמש שנים. לכן לא יגיעו מחליפים לג'וליה והסטלביו, שני הדגמים היחידים עד עתה ביצרנית.
בחזרה לטונאלה. העיצוב החיצוני ממשיך את הקו המוכר של אלפא רומיאו, עם סבכת משולש-הפוך וצמד יחידות תאורה צרות עם שלושה גופי תאורה, אזכור חביב לבררה וה-SZ מהעבר. מהצד המראה מזכיר את הסטלביו הגדול יותר, עם חישוקים שמוכרים מגרסאות הביצועים. מאחור חוזר מוטיב יחידות התאורה המפוצלות לשלושה חלקים, שמחוברות - בהתאם לצו האופנה - בפס דק של תאורת לד.
בפנים נמשך הסגנון הספורטיבי עם לוח מחוונים דיגיטלי שקוע בעל תצוגה משתנה. על גלגל הגה עם שלושה חישורים ניצב כפתור הנעה ומאחוריו מנופי שליטה בתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. מסך מולטימדיה צף בגודל "10.25 ממוקם במרכז הקונסולה, ומתחתיו סוללת מתגים פיזיים השולטים על בקרת האקלים.
אורכו של הטונאלה 453 ס"מ, רוחבו 184 ס"מ וגובהו 160 ס"מ. בכך הוא ממוקם באמצע הקטגוריה - ארוך אך דומה בשר הממדים מאודי Q3, וולוו XC40 וב.מ.וו X1. בשלב הראשון יוצע הטונאלה עם ארבע יחידות הנעה לבחירה. מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים ישודך למערכת היברידית-קלה 48V, עם הספקים של 130 או 160 כ"ס. בשני המקרים עם הנעה קדמית ודיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה. לצידן יוצע מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטרים (130 כ"ס) עם הנעה קדמית ותיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים.
יחידת ההנעה המסקרנת מכולן היא ההיברידית-נטענת, שמקבלת את השם e-Q4 Veloce ותהיה היחידה עם הנעה כפולה, על בסיס המנוע החשמלי שמותקן מאחור. זו יחידת הנעה זהה לזו של ג'יפ קומפאס, והיא מבוססת על מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטרים מבית פיאט. ההספק המשולב של צמד המנועים עומד על 275 כ"ס, מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות, עם טווח נסיעה חשמלי תיאורטי של 60 ק"מ.
למרות שלא ברור עדין מה ממנה יגיע לארץ, רשימת האבזור של הטונאלה עשירה וכוללת תפעול קולי של "אלכסה" מבית אמזון, משטח טעינה אלחוטי, מושבים מתכווננים חשמלית עם זכרונות, חימום ואוורור, מצלמות היקפיות עם מבט על, מערכת חניה אוטומטית, תאורת מטריקס-לד, מערכת שמע מבית Harman Kardon, דלת תא מטען חשמלית וחישוקים שמגיעים ל-"20. בולמי זעזועים אדפטיביים יוצעו בכאופציה בתשלום.

לדגמי אלפא רומיאו בקטלוג iCar