סקודה סופרב iV ופולקסווגן פאסאט GTE, הגרסאות ההיברידיות-נטענות של המשפחתיות הגדולות מבית קונצרן פולקסווגן, נכשלו במפתיע במבחן בטיחות המדמה התחמקות ממכשול. את הניסוי ערך מגזין הרכב השוודי המוערך Teknikens Värld, שהפך לראשונה מוכר בתקשורת העולמית כאשר חשף ב-1997 את כשלונה של מרצדס A קלאס במבחן יציבות, מבחן ששלח את היצרנית הגאה לעשות שיעורי בית ולשפר את בטיחות הרכב.
המגזין השבדי בדק 12 דגמים היברידים-נטענים, בין היתר כדי לוודא האם הצמיחה במשקל העצמי והשינוי בחלוקה שלו בין הצירים כתוצאה מהיחידה החשמלית ובעיקר הסוללות, משפיעה לרעה על הבטיחות האקטיבית. 10 מה-12 עברו את המבחן בהצלחה אך שתי נציגות הקונצרן הגרמני כשלו במבחן "האייל הצפוני" (Moose) המפורסם, זה המדמה מצב חירום של התחמקות ממכשול בעזרת תמרון הגה חד.
2 צפייה בגלריה
סקודה סופרב iV מבחן בטיחות
סקודה סופרב iV מבחן בטיחות
(צילום: Teknikens Värld)
הפסאט והסופרב נבחנו שתיהן במרכב סטיישן, בו היחידה החשמלית, המצברים ושאר תוספות הדרושות מעלות את המשקל בכ-250 ק"ג. אנשי המגזין ציינו כי בביצוע תמרון ההתחמקות במהירות של 70 קמ"ש התגלתה נטייה מוגזמת להיגוי יתר (החלקת גלגלים האחוריים) עמו ניתן היה להתמודד בהצלחה רק בעזרת נהג מיומן במיוחד. עוד הדגישו כי תאונה כאשר הרכב במצב של היגוי יתר מסכנת את נוסעיו שלא לצורך שכן היא חושפת את המכונית לפגיעת צד הקשה משמעותית מפגיעה חזיתית, שכן היא חסרת אזורי קריסה סופגי אנרגיה ייעודיים.
2 צפייה בגלריה
פולקסווגן פאסאט GTE מבחן בטיחות
פולקסווגן פאסאט GTE מבחן בטיחות
(צילום: Teknikens Värld)
העלאת המהירות ל-72 קמ"ש הפכה את השליטה בשתי המכוניות ללא אפשרית והן חרגו מגבולות הגזרה המותרים. אנשי המגזין ביצוע מבחן חוזר עם נהג אחר והתוצאות היו זהות. לשם השוואה ציינו שם מתחרות כמו פיז'ו 508 ומרצדס C קלאס שהצליחו במבחן ללא בעיה. המרצדס צלחה את התמרון הקשה גם במהירות של 74 קמ"ש, בעוד הצרפתיה התמודדה איתו בהצלחה אפילו במהירות של 78 קמ"ש.